Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skremmende gode annonser?

Dag Frogner

Supermedlem
Litt tidligere i kveld surfet jeg litt rundt, og klikket meg inn på en annonse for Gymgrossisten. La i grunn ikke merke til hva annonsen jeg klikket på annonserte for, jeg så mest på logoen og tenkte at jeg var på jakt etter noe de selger.

Gikk inn på nettsiden deres og kikket på to ting. En proteinshake som heter Fitness Shake (jeg kikket på 12pack-varianten) og noen løftestropper. Handlet ingenting, men la varene i kassen for å sjekke porto.

Nå surfet jeg innom Dagbladet og ser denne annonsen:

gym.jpg


Og hvis du lurte, de pillene på høyresiden er de som var i den opprinnelige annonsen.

Google har jo lenge levert relativt relevante annonser, men dette er skremmende. :eek:
 

picxx

Well-Known Member
Google har jo lenge levert relativt relevante annonser, men dette er skremmende. :eek:

Hverken surfevanene dine eller intressene dine har vel forandret seg betraktelig i løpet av de få minuttene, men er nok et hendig sammentreff at gymgrossisten akkurat hadde denne annonsen ute for deg denne gangen :D
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hverken surfevanene dine eller intressene dine har vel forandret seg betraktelig i løpet av de få minuttene

Definitivt ikke, men tidligere har jeg jo sett annonser fra firmaer jeg har søkt opp noen timer/dager før, men her får jeg servert nøyaktig de tre produktene jeg kikket på i nettbutikken, hverken mer eller mindre.

Og da kan man jo begynne å bli litt paranoid? Eller?
 

hansson

Langveisfarende
Visste ikke at du drev med vektløfting, Dag. Jeg får dette her når jeg leter etter hoteller eller flybilletter, da også ser det ut som annonsene produseres på direkten, basert på hva jeg har kikket på. Spesielt hoteller. For flybillettene brukes vel bare destinasjonen. Uansett, de som har peiling på google sine retargeting-greier mener det er ubegrensede muligheter for bruk av dataene som lagres i cookies hos brukeren. Skulle likt å vite hvilket system de bruker for å produsere selve annonsen automatisk og hvordan den dyttes inn i adwords etterpå.
 

looper

Medlem
Gymgrossisten og CDON er vel et par av de som har et ganske komplett remarketing opplegg oppe & hopper. Du kan praktisk talt fotfølge den besøkende i ganske lang tid. Og det funker!
Kjøpte du Dag?;)
 
Topp