Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skrive søknad

Alltidpåjakt

New Member
Jeg har et spill prosjekt jeg ønsker å søke støtte til hos NFI.

Problemet er at jeg er helt håpløs når det kommer til skriving av søknader.. Ikke bare det å skrive, men også det å forstå søknaden... Jeg har begynnt denne prosessen flere gangen, men blir bare demotivert etter hvert når jeg forstår, at jeg faktisk ikke forstår hva de spør etter... Skulle fulgt mer med på skolen :p

Sjekker litt her og der etter noen som kan hjelpe til med å få sendt inn en søknad eller om noen som vet om firmaer som driver dette.
 

mra

Active Member
Å skrive søknader er litt som å lære å sykle; Når først du kan det, så er det ikke noe vanskelig. Jeg har jobbet mye med grundere og det er ganske vanlig at man første gang finner det fryktelig vanskelig å skrive en søknad, men som regel er det mer en mental sperre enn noe annet. Du har fortalt deg selv at dette er vanskelig og at du ikke får det til, og da blir det vanskelig.

Er det bestemte deler av søknaden du finner spesielt vanskelig? Jeg antar at ren praktisk informasjon går helt greit, så du sliter kanskje mer i felter der du skal beskrive forretningsideen og de økonomiske aspektene ved søknaden?
 

Alltidpåjakt

New Member
Å skrive søknader er litt som å lære å sykle; Når først du kan det, så er det ikke noe vanskelig. Jeg har jobbet mye med grundere og det er ganske vanlig at man første gang finner det fryktelig vanskelig å skrive en søknad, men som regel er det mer en mental sperre enn noe annet. Du har fortalt deg selv at dette er vanskelig og at du ikke får det til, og da blir det vanskelig.

Er det bestemte deler av søknaden du finner spesielt vanskelig? Jeg antar at ren praktisk informasjon går helt greit, så du sliter kanskje mer i felter der du skal beskrive forretningsideen og de økonomiske aspektene ved søknaden?


Heisann! Ja, er nok en psykisk sperre. Men det er også frykten for å gjøre noe feil som kan ha store konsekvenser... Ihvertfall i andre sammenhenger..

Nei, det jeg ikke skjønner noe av er att de skjemaene de har.. Feks en setning her som går sånn:
"Kalkyle for prosjektutviklingen utarbeidet på godkjent kalkyleskjema, med markedspriser lagt til grunn for beregningen"

Andre skjemaer :/
 

barentshavet

Active Member
Heisann! Ja, er nok en psykisk sperre. Men det er også frykten for å gjøre noe feil som kan ha store konsekvenser... Ihvertfall i andre sammenhenger..

Nei, det jeg ikke skjønner noe av er att de skjemaene de har.. Feks en setning her som går sånn:
"Kalkyle for prosjektutviklingen utarbeidet på godkjent kalkyleskjema, med markedspriser lagt til grunn for beregningen"

Andre skjemaer :/

Til kalkyleskjemaet:
En kalkyle er jo bare en totalberegning for feks. et produkt. Levering, produksjon, markedsføring etc.

  • Produkt 1
    • Markedsføring, 100 kroner
    • Produksjon, 200 kroner
    • Transport, 300 kroner
    • Kalkyle for produkt 1 = 600 kroner

Og når de skriver at du må legge markedspriser til grunn, må du finne ut hva bedrifter feks. tar for leveranse, produksjon og markedsføring. Med andre ord kan du ikke skrive at transport koster 2000 / timen hvis alle transportselskapene tilbyr seg å ta 1000 / timen.

Er likevel enig i at dette var veldig unødvendig avansert.
 
Topp