Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skrivebeskyttelse?

Glock

New Member
Jeg holder på med ett lite bi-prosjekt her med en slags notepad-løsning på nett for meg og noen venner.

Tanken bak dette er at vi skal kunne dele en og samme "huskelapp" når vi skal ut på turer etc.

Men jeg har fått ett lite problem, som jeg ikke klarer finne en fullgod løsning på..

Scenario : dersom jeg og en av mine venner redigerer på denne lappen samtidig, og min venn lagrer lappen før meg, så vil det han har gjort gå tapt når jeg lagrer.

Derfor trenger jeg en måte å "låse" innlegget for redigering når en annen redigerer på det..
Det i seg selv er jo enkelt, men hva hvis den personen som redigerer på det bare plutselig lukker browseren ? Da er det jo ingenting som forteller serveren min at innlegget kan åpnes igjen.. hvis dere forstår?

Så.. er det noen som har noen gode ideer til meg på hvordan jeg kan løse dette ?

Har til dags dato ikke sett noen koder som kan være beskyttende for slike ting som tap av forbinnelse til internet, lukking av browser etc..
Da må jeg eventuelt gjøre dette tidsbasert.. men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg kan gjøre det heller på en god måte.. må jeg kjøre en cron ? kan jeg sjekke opp mot tids-stempel etc ?

Håper noen har lyst å hjelpe meg :)
 

picxx

Well-Known Member
Vet ikke helt om du her spør etter en løsning på problemet eller en løsning på hvordan du kan scripte dette, men er det en løsning på problemet du spør etter kan jo kanskje google docs være en løsning?
 

Nutz

Med lem
Et nydelig problem dette med å tillate 2 redigere samme dokument samtidig. :)
Det å låse dokumentet for den andre mens den ene gjør endringer er den "enkle" måten, men selv der kan problemer oppstå dersom den ene ikke avslutter/lukker på riktig måte, og dokumentet vil forbli låst helt til at systemet oppfatter at det egentlig ikke er noen som aktivt redigerer.
 

Keanu

Geek
Google Wave må jo være perfekt for dette. Usikker på om det fortsatt er invite-only, men siden det er rimelig dødt vil jeg tro det er enkelt å få tilgang.
 

Glock

New Member
Takker for mange svar..

Jeg er mer på utkikk etter ideer eller koder som kan løse dette problemet for meg.
Har ikke lyst å implentere noe der jeg vil være avhengig av en tredjepart som f.eks google.

Hvis noen har noen gode forslag setter jeg veldig stor pris på det :eek:)
 
Topp