Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Skype Facebook integrasjon. Drupal og RAD studio

KBleivik

Banned
Det tok en tid før jeg begynte å bruke Skype. Jeg kunne i begynnelsen ikke se at det var så mye bedre enn MSN messenger med Video Kamera, høre telefoner samt mikrofon.

Nå har jeg omsider begynt å bruke Skype (hvor min ID er kjell.bleivik om noen trenger den). Skype har jo også utviklet seg siden programmet først ble laget. Selv om det nå er kjøpt av Microsoft, er kjerne funksjonen fortsatt gratis.

Jeg merket at det er mulig å koble Skype sammen med Facebook, så det er bare å klikke på FaceBook arkfanen i Skype så er du inne i FaceBook og kan oppdatere din side der. Ganske effektivt om man bruker begge.

Da min mellomste datters mann var i Australia for noen år siden chattet vi med ham via MSN messenger. Det gikk relativt greit, selv om der var forsinkelse.

I år var hun og mannen i Kina og da ringte hun meg opp på Skype og vi chattet gratis i en halv time. Så om man har mange kunder i utlandet kan man redusere telefon utgiftene vesentlig ved å bruke Skype. Man kan jo også sende en SMS som koster penger om at man er på Skype og vil snakke med en annen Skype bruker.

Integrert med FaceBook som man eventuelt bruker som kontakt nettverk økes effektiviteten ytterligere:

Kjøpte nettopp boken Mining the Social Web-O'Reilly Media som vil gå dypere inn i de muligheter som finnes i det sosiale nettet.

Samtidig fikk jeg denne DefinitiveDrupal.org | Configuration, Code, and Community boken (laget av det globale Drupal nettverket). Jeg har til hensikt å bruke Drupal på noen siter. Man kan jo ha en såkalt multi site installasjon. Drupal er sterkt på "communities" og der er et eget drupal miljø i Norge, Drupal Norge | Møteplass for det norske Drupalmiljøet som skal ha et julebord 19 november.

I tillegg har jeg installert Embarcaderos (tideligere Borlands) RAD studio XE:

RAD Studio | Develop for Windows, Mac, mobile and Web

De videreutvikler Borland Delphi. Skype ble laget i Borland Delphi. Personlig kjenner jeg ikke Delpi, men har brukt deres C++ Builder helt tilbake i steinalderen med Borland Turbo C++.
 
Topp