Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Slette og importere databaser på Domeneshop

Tonny Kluften

Administrator
Domeneshop koster ikke på seg phpMyAdmin, og det gjør det ikke så greit å slette og importere databaser når heller ikke Putty fungerer og får connection error der.
Jeg trenger å slette og importere databaser hos Domeneshop, hvordan gjør jeg det enklest uten phpMyAdmin og Putty?

Har noen av dere en enkel måte å gjøre dette med MySQL Workbench 5.1 OSS?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Kan ikke fortelle deg hvordan du sletter, men jeg har nettopp importert en db hos domeneshop. Ta kontakt med Atle, han har et script du kan komme til å like :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Joda, med riktig port 22 så fungerer det.
Brukte forresten MySQL Administrator til å eksportere og importere, gikk greit det også.

Jeg har en våt drøm om at alle web hoster en dag blir pålagt ved lov å bruke cPanel med Fantastico. Da kan jeg trygt gi fastpris på alle slike oppdrag. Jobben i dag er på fastpris den også... :rolleyes: haha, men helt i orden lell. Prisen ga jeg før jeg skjønte at Domeneshop ikke gjør det lett for folk så det er min feil.
 

webpiken

Medlem
Man står fritt til å installere phpMyAdmin selv hos Domeneshop, bare for å ha nevnt det :)
 

testdriver

Ha det bra..
Joa, men det er jo et rent helvete å gjøre selv, webpiken. :p

Støtter den våte drømmen din, Tonny!

Når vi er inne på det: Finnes det en rask måte å laste opp en tung database med Putty?
 

kongen

kongemedlem
Du kan også installere Apache og phpMyAdmin lokalt på din egen pc, så har du phpMyAdmin til alle webhotell. Du trenger da bare å skifte ut servernavn, databasenavn, brukernavn og passord i config-filen når du skal jobbe med forskjellige kunder.
 

tyr897

Medlem
Når vi er inne på det: Finnes det en rask måte å laste opp en tung database med Putty?

Bruk en SFTP klient, eksempelvis Filezilla er gratis. Har aldri kjørt FTP på egne servere, kjører alt over SSH - fungerer raskt og sikkert.

Sånn på siden kan jeg ikke skjønne cPanel hyllesten. Jeg har en våt drøm om at hele greien skrotes ;)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Paa den tiden du har brukt i denne traaden kunne du installert phpmyadmin. Det er jo latterlig enkelt:

- Last ned gjennom web
- Rediger config-fil med opplysninger om bruker, pass og db.
- Last opp.

Det er jo kjempelett aa bare gjoere det slik!
 

Tonny Kluften

Administrator
Ja, det stemmer nok Kenneth. Grunnen til at jeg avfeide muligheten i første omgang var at jeg ikke kan ta jobben med å oppgradere phpmyadmin etterhvert som nye sikkerhetshull dukker opp. Men jeg kunne jo ha slettet det igjen etter bruk, tenkte ikke på det i farta.
På den annen side oppdaget jeg MySQL Administrator.
 
Topp