Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Smart pricing av adsense

picxx

Well-Known Member
uhm... Hva er "smart priced"?
 

Ståle

Medlem
Det har vel mest sannsynlig noe å gjøre med kvaliteten på trafikken din. Hvis de ikke konverterer for annonsørene så ønsker de jo heller ikke å betale noe særlig for det.

picxx: Smart priced er vel et utrykk som benyttes når man tjener dårlig på et nettsted via adsense. Altså at man får betalt få cent per klikk. Mange mener at Google plasserer siden i en egen "smart priced" kategori. Er vel aldri blitt bekreftet.
 

Ståle

Medlem
Noen mener at hele kontoen blir rammet og noen mener at kun hver enkelt nettsted blir rammet. Smart priced finnes det, google bekrefter det selv, men ikke hvorfor.

Vel - har ikke noe tro på at hele kontoer blir rammet. I så fall så er kontoen min et unntak. Har derimot mer tror på at sider kan bli smartpriced - men er ikke helt sikker da jeg har forskjellige erfaringer der.

Har en side hvor jeg får betalt 1-2 cent per klikk. Mange sier da at siden har blitt smartpriced. Som et forsøk laget jeg en blogg og la den på "siden.tld/blogg" og skrev noen poster innenfor temaer som jeg vet er alright betalte. CPC ble en helt annen, og jeg tjener gjerne 10x mer enn på hovedsiden. Trafikken er den samme - jeg pusher den bare fra hovedsiden.
 
Topp