SMM av kjøpesentre

En tråd i 'Viral Markedsføring' startet av Kenneth Dreyer, 28 Okt 2008.

  1. Kenneth Dreyer Well-Known Member

    Innlegg:
    3.820
    Heisann,

    Jobber med en lead for et kjøpesenter som ønsker litt SMM (social media marketing). Jeg kunne gjerne tenke meg å høre tips fra dere til hvordan man kan markedsføre et kjøpesenter på internett, spesielt ved å utnyte sosiale medier.

    Er det noen som har noen gode ideer utover det å opprette en facebook gruppe for kjøpesentrene?
     
  2. Helge

    Helge Profesjonell Googlesøker

    Innlegg:
    639
    Facebook gruppe som presenterer kjøpesenteret og hvilke butikker det har, samt tilbud.
    Twitterkonto som pusher ut ekstra gode tilbud
    Nyhetsbrev som pusher ut ekstra gode tilbud
    SMS-Nyhetsbrev som pusher ut ekstra gode tilbud

    Ekstra gode tilbud må vell være den eneste grunnen til at noen skal gidde å melde seg på :p
     
  3. Ole Medlem

    Innlegg:
    208
    I utgangspunktet tror jeg et typisk norsk kjøpesenter ikke vil ha mye å hente fra sosiale medier. Hvis kjøpesenteret er fyllt opp med de tradisjonelle butikkene som Rimi, Cubus, Dressmann og Narvesen ser jeg rett og slett ingen grunn til at noen skulle ville bruke av "medietiden" sin på noe slikt.

    Er kjøpesenteret derimot stort nok, og har en spennende sammensetning av butikker og de er villige til å satse ressurser på å tilføre senteret mer aktivitet vil det være mulig å bruke en miks av
    - redaksjonelt stoff skrevet som "gode tips" (innredning, sminke, mote) eller produktnytt (teknologi, mote). Dette stoffet må holde HØY standard!
    - giveaways
    - konkurranser
    - gode tilbud (men da må det være gode tilbud, ikke luretilbud)
    - konserter, boksigneringer, underholdning for barn osv.

    Poenget er selvfølgelig å holde et så høyt aktivitetsnivå med interessante nyheter og tips at brukerne vil se det som en plussverdi å signe opp på nyhetsbrev og diverse andre "push"-tjenester som fører trafikken mot en blogg.

    Designet på bloggen vil være avgjørende for hvordan brukerne mottar tjenesten - om de ser på den som et tilbud med nytteverdi eller verdiløs reklame og spam. Hvis ikke dette designet gjøres riktig, er alt det andre over så og si bortkastet.
     
  4. zapotek

    zapotek Medlem

    Innlegg:
    3.689
    Mercursenteret i Trondheim startet faktisk en egen blogg for en tid tilbake(Moterettet sådan). Hun som stod bak påstod de hadde 700 unike brukere dagen, noe som ikke er aller verst. Helst sikkert positivt. Øker jo blesten rundt senteret.
     
  5. Geir E. Medlem

    Innlegg:
    319
    Jeg syns de har fått meget lite ut av den blogge sin, leser den ukentlig. Hvorfor syns jeg det? De har et megastort reklamebudjsett til å være en sånn type blogg.

    Innholdet er faktisk bra, link: Mercursenteret, syns det virker som en sånn prøve-å-være-hypp-og-ung-blogg.

    Dette må vel koste litt:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    edit: det jeg misliker mest er mangelen på tilpassing til norske sosiale nettverk, valg av CMS, design/layout og SEO. Resten syns jeg faktisk er bra, og de har tenkt rett.
     
    Sist redigert: 30 Des 2008

Del denne siden