Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Smutthull i åndsverkloven? Hva sier dere?

R@ge

Kverulant
Tipper at utgiver bare kommer og tupper han i rævva hvis han gjør det :D

LMAO... det var utrolig bra sakt :D

selv om ikke alle skjønner den...

Ikke for å spore helt av, men de har sendt saken omkring vår eksistens til Legal Brands Department i *BIIIIP* Brands Corporation, USA

Jeg tror de hater oss, og har også som en konsekvens laget en disclaimer på nettsidene sine hvor de gjør det ettertrykkelig klart at man ikke kan republisere noe materiale fra dem.

"Du kan ikke distribuere, modifisere, sende ut, gjenbruke, videresende eller bruke innholdet av denne hjemmesiden i offentlig eller kommersiell øyemed uten skriftlig tillatelse fra *BIIP*.
Denne bestemmelsen gjelder tekst, bilder, lyd- og videomateriale.
"

Kan jeg fortsatt publisere en faksimile med begrunnelse i §22
 

Tonny Kluften

Administrator
Du er ikke bundet av amerikanske lover.
Jeg hadde et domene med ordet ebay i for en tid tilbake. Fikk brev fra ebay om at ebay ville ta dette til retten i USA hvis jeg ikke overførte doment til dem. Jeg skrev tilbake at jeg ville følge alle lover som gjelder meg og spurte om de kunne gi meg beskjed om nøyaktig hvilke norske lover jeg bryter ved å eie et domene med ordet ebay i. Aldri hørt noe mere fra dem.
 

srm

Medlem
Digital opphavsrett

Vil bare tipse om at boken Digital Opphavsrett har et eget kapittel som omhandler dette temaet.

Kort oppsummert gjelder åndsverksloven også om TV2 filmer en bok osv (som det gis eksempler på i boken), men som kjent er det alltid juridisk skjønn som gjelder. Men å basere en egen forretningside på dette konseptet er jeg ganske sikker på ikke går.
 
Topp