Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Som kunde, hva ser du etter i en nettbutikk?

Tomiso

New Member
Jeg har følgende spørsmål:

Når du kommer til en Nettbutikk hva ser du etter? Hvilken informasjon er viktig for deg å ha raskt tilgjengelig, lett tilgjengelig eller tilgjengelig-et-eller-annet-sted-etter-å-ha-lett-en-evighet.

Ser du etter forskjellige ting når du vet hva du skal ha, sammenlignet med når du bare havner på en interessant side hvor du ikke vet hva som selges?

Uff da dette ble jo nesten en slik "grei ut om..." oppgave, men jeg tror dere skjønner hvor jeg vil hen.
 

xdex

Medlem
Det er flere ting som er viktig, og helheten samt førsteinntrykk er det som vil avgjøre om en potensiell kunde klikker seg videre. Dersom nettstedet ser dårlig ut, og informasjonen øverst på siden ikke sier noe om deres utvalg/produkter, kan du bare si farvel til mange kunder.

Søk, tilbud og nyheter bør komme først, slik som det gjør på alle de store butikkene. Unngå lange forklaringer på hvorfor "vi er best", ingen bryr seg hva dere er, så lenge dere leverer. Spørsmål om seriøsitet forsvinner i det sekundet elementer er "out of place", eller at designet ser helt forferdelig ut. Ryddighet, tilgjengelighet, og orden er viktig.

  • Unngå "fancy" loading dritt, som ikke er nødvendig og som ikke har en effekt/mening bak seg.
  • Det må være lett å kjøpe, og forstå hvordan du legger varer i handlekurven.
  • Tilgjengelig søk, ofte går jeg rett inn og søker på det jeg ønsker meg, eksempel: komplett.no.
  • Forståelig informasjon rundt bestilling (unngå lange tungvinte skjema som f.eks. "hvor fant du oss")
  • Enkelt å se at flere er fornøyde med nettstedet, så slipper jeg å være skeptisk (facebook likes, side etc)
  • Unngå skrivefeil og pinlige stavelser. Skriv alt på ett språk, ikke bland norsk og engelsk.
  • Enkel meny for navigering av produkter.
  • Husk hva nordmenn er vandt til på nett, se komplett.no, dustin, netonnet, expert etc, dette er layouts vi alle kjenner igjen.
  • Tilbudsvarene står på forsiden, eller lett tilgjengelig via 1 museklikk.
  • Bruk klare og tydelige produktbilder.

Pris er ikke nødvendigvis noe jeg "bryr meg om", handler ofte hos komplett.no, selv om disse ikke er billigst. Billig er ikke alltid like bra, men dersom avviket er på 500-1000kr, ja da ville jeg nok valgt en annen butikk. Er nok også en fordel at nettsiden er lys, og oversiktlig. Mørke nettsider (personlig mening) er alltid mer uoversiktlige og uryddige. Må jo være noe med dette, da nesten alle nettbutikker er lyse og oversiktlige.
 
Jeg tror du vil få mange gode tips på feks kvinneguiden, husk at brukermassen her er internettninjaer.
Jeg fikk mange gode tips da jeg lot kona gå gjennom noen av sidene mine.

Utenom det så stiller jeg meg bak innlegget til @xdex

Bare ikke se for mye på de store sidene, komplett har feks ett elendig kundeområde.
 

zapotek

Medlem
Trygghet/seriøsitet
Rask levering
At jeg kan se om varen er på lager (å ikke vite lagerstatus på varen er den sikreste måten å miste meg som kunde på)
Pris
Enkelt brukervennlig design uten for mye dilldall (les: halve skjermen dekket av teksten "denne siden bruker cookies" med et mikroskopisk kryss i hjørnet for å fjerne skiten, er ikke brukervennlig på mobil)
 
Topp