Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål angående søkeord i google adwords

Hans Petter

New Member
Er litt usikker på hvordan jeg skal tolke disse retningslinjene til Google adwords.
Retningslinjene lyder som følger:

Bruk spesifikke søkeord
Bruk relevante og spesifikke søkeord.
Bruk spesifikke søkeord som nøyaktig gjenspeiler produktene, tjenestene eller nettstedet du markedsfører.
Hvis du tilbyr et produkt eller en tjeneste som er lokalbasert, bør du vurdere å bruke søkeord som gjenspeiler hvor du holder til.
Eksempel:
Et byrå i New York som leier ut leiligheter, kan ikke bare bruke det altfor generelle søkeordet «utleie». Byrået bør i stedet bruke søkeord, for eksempel «utleiebyrå i New York» eller «leiligheter i New York».

Oppfordrer bare google til å bruke relevante og spesifikke søkeord, eller er det et krav?

kan jeg bruke hvilke som helst nøkkelord, eller må de ha relevans? Kan jeg ta søkeord uten relevans som har høyt søkevolum?
 

picxx

Well-Known Member
kan jeg bruke hvilke som helst nøkkelord, eller må de ha relevans? Kan jeg ta søkeord uten relevans som har høyt søkevolum?

Ifølge retningslinjene må det vel ha relevans, men det var jo ikke så lenge siden det var en tråd her på webforumet som tok for seg netthandelen, som hadde kjøpt seg opp på folks etternavn i adwords.

Medmindre du sitter med et enormt budsjett tjener du jo også selv på å gå for kvalitet foran kvantitet da.
 
Topp