Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål om Adwords

OldHP

Medlem
Hvor lang tid tar det før siden min blir synlig i google etter at den står oppført som aktiv? Snakker vi om timer eller dager? Det har gått noen timer nå og siden min er usynlig..

Når det er ingen sponsor på de søkeordene jeg har valgt, kan man ikke da likesågodt sette minimums beløp per klikk som er 0.01? Eller vil det skade meg sånn at siden min ikke vises på alle søkene?
 

kongen

kongemedlem
Hvor lang tid tar det før siden min blir synlig i google etter at den står oppført som aktiv?

Omtrent 15 minutter med en annonse som passerer googles automatiske godkjenningsritualer.

Når det er ingen sponsor på de søkeordene jeg har valgt, kan man ikke da likesågodt sette minimums beløp per klikk som er 0.01?

Ja, du kan sette 0.01 som beløp.

PS. Hvis din annonse ikke vises, og ingen andre byr på det samme søkeordet, da kan det kanskje være et søkeord du ikke får lov til å by på uten ekstra godkjennelse, som for eksempel et merkenavn. Hvilket søkeord er det?
 
Sist redigert:

OldHP

Medlem
Hei

Sier ikke søkeordet men det er helt sikkert lov å bruke ettersom det ikke er adult eller merkenavn. Om jeg setter 0.01 istedenfor 1 som jeg har nå vil det påvirke antall visninger det får fra ulike nettsiders adsense? Vil antall visninger bli mindre med 0.01 enn 1.00?
 

kongen

kongemedlem
men det er helt sikkert lov å bruke ettersom det ikke er adult eller merkenavn.

Husk at ord som: nr 1, beste, og slike ord/fraser som påstår at ditt produkt er bedre enn konkurrenten også må gjennom en manuell godkjenning med fremlagte bevis på at ditt produkt er bedre før annonsen vises. Ordet "klikk" er også ulovlig å bruke, da dette fremmer ekstra klikk på annonsen...

Et klassisk eksempel på folk som ikke ser annonsen sin er at de setter at annonsen skal kun vises i USA, så sitter de selv i Norge og leter etter annonsen i et søkeresultat, noe de da aldri får se hvis de ikke går gjennom en us proxy. Så vær sikker på at du setter riktig land og språk. Vær sikker på at feltet for søk i google/søkepartnere er haket av.

Om jeg setter 0.01 istedenfor 1 som jeg har nå vil det påvirke antall visninger det får fra ulike nettsiders adsense? Vil antall visninger bli mindre med 0.01 enn 1.00?

Hvis Per har en nettside som google definerer til å bestå av temaet "underbukser" og både du og Kari har hver sin annonsekampanje i AdWords hvor dere vil vise annonser for salg av underbukser, så vil google vise den annonsen som betaler google mest. Så Ja, ved å sette 0.01 istedet for 1 kan påvirke antall visninger annonsen din får i ulike nettsiders adsense. (det er ikke bare prisen det går på, men ctr og andre faktorer)

Antall visninger vil bli mindre med 0.01 enn med 1 hvis google har flere annonser å velge mellom, med samme ctr. Ettersom du ikke har noen konkurranse på søkeordet (i et vanlig søk) er det stor sannsynlighet google ikke har noen andre annonser å velge enn din for å putte på andre nettsiders AdSense heller, og da vil du få alle visningene.

PS. Bruk 2 forskjellige kampanjer, en for søk, og en for andre nettsiders AdSense. Dette for å kunne spore hva som fungerer, og ikke fungerer.
 

OldHP

Medlem
OK

Så vær sikker på at du setter riktig land og språk. Vær sikker på at feltet for søk i google/søkepartnere er haket av.

Hvorfor skal jeg ikke ha kryss i rutene på de 2 valgene? Enkelt tolket så betyr det at om jeg ikke kryser de rutene så vil jeg ikke få søk av google og linker til søkepartnere. Jeg krysset av alikevel men hadde vært fint om du kunne gi meg en tolkning av hva de 2 egentlig er.

Ellers takk for utfyldende svar. EDIT: Det står kampanjenegative søkeord , er det der man skal legge søkeordene som man vil at andre skal klikke og finne via søk? Eller er de søkeordene som blir lagt inn der avvist?
Adwords har forandret seg mye etter sist jeg var der.
 
Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Hvorfor skal jeg ikke ha kryss i rutene på de 2 valgene?

Mulig konvertering fra dialekt til bokmål blir feil, men: Det SKAL være kryss i ruten på søk.

Jeg krysset av alikevel men hadde vært fint om du kunne gi meg en tolkning av hva de 2 egentlig er.

Søk i google = søk på google.no
Søkepartner = nettsider med google's søkefelt, eks: startsiden.no
Innholdsnettverk = nettsider med adsense på

Det står kampanjenegative søkeord , er det der man skal legge søkeordene som man vil at andre skal klikke og finne via søk? Eller er de søkeordene som blir lagt inn der avvist?

Alle ord du plasserer i kampanjenegative søkeord vil deaktivere din annonse fra å vises på søkefraser som inneholder disse kampanjenegative søkeordene.

Hvis du putter søkeordet "fisk" som negativt søkeord vil alle søkefraser som inneholder ordet "fisk" deaktivere din annonse for visning. Dette vil være fornuftig å gjøre hvis du driver en resteurant som selger bare kjøttretter, og du vil derfor ikke betale for annonser til folk som søker etter "fisk".

Hvis du har puttet søkeordet ditt i kampanjenegativt søkeord, da vil ikke annonsen din vises når noen søker på ditt søkeord. Kanskje det er derfor annonsen din ikke vises?
 

OldHP

Medlem
Ja

Det er sikkert derfor annonsen ikke vises. Men hvor finner jeg stedet der jeg kan legge søkeordene? EDIT: Fant det.\
 
Sist redigert:
Topp