Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål til solidhost før kjøp av webhotell

Brick1881

Medlem
Hei SolidHost,

1.
Webhotellene deres kjører linux sant? Jeg ser en pingvin på framsiden, men så står det liksom ikke noe under detaljer på bestillingssiden om hostingmiljø. Ut fra hva jeg kan se i CPanel så virker det som dere er veldig oppdaterte i hvertfall.
Jeg kan ikke ha Windows-server.

2. Hva er sammenhengen mellom solidhost.no og solidhost.com ?

3. Hvor står serverene deres plassert?

4. Jeg ser at det er en ping på ca. 55ms på deres sider, mot Servetheworld ca. 22ms og Subsys ca. 25ms. Har dette noen praktisk betydning?

5. FTP-overføringen gikk greit, men ikke på samme måte som servetheworld der ting bortimot alltid flyter på maks av min linjekapasitet (16Mbit/1Mbit). Jeg opplevde at overføring stoppet og ventet litt og jeg ble koblet fra i hvertfall en gang ved overføring av Zend Gdata biblioteket. Har dere hatt noen utfordringer med det?

FRAMGANGSMÅTE FOR SMERTEFRI FLYTTING???
- Det første jeg tenkte å gjøre var å flytte selve siden min, og så bare viderekoble hos STW.
- Når jeg ser at siden fungerer som den skal, oppdaterer jeg DNS-records hos STW til å peke på dere (er det mulig?)
- Hvordan blir det med e-post osv dersom jeg endrer DNS? Vil det fortsatt bli administrert gjennom STW?
- Til slutt kan jeg evt flytte over domenene til dere.

HØRES DETTE FORNUFTIG UT?
 

SolidHost

Medlem
1. Alle våre servere kjører Linux
2. Ingen sammenheng
3. Alle våre servere står pr. i dag i Tyskland. Vi jobber med å bygge vårt eget datasenter i Bodø
4. Dette med ping kan sikkert diskuteres opp og i mente. Personlig mener jeg at en slik forskjell (Vi snakker MILLIsekunder her) ikke har noen praktisk betydning ortsett fra når du f. eks. kjører en spillserver o.l
5. Har ikke hørt noe om dette tidligere.

Når det gjelder flytting, så høres planen din helt grei ut. Så lenge du peker MX-record mot våre servere, vil også mail gå dit.
Jeg vil anbefale på det sterkeste at du etterhvert peker domenet til våre navnetjenere, for å på denne måten få full nytte av at cPanel ordner alt av DNS oppsett for deg når du oppretter subdomener, parkerer domener, etc.

Om du har flere spørsmål, er du hjertlige velkommen til å sende en mail til support@solidhost.no
 

quicktech

Medlem
Pingtid mellom 5 og 250 ms har etter mitt syn ingen praktisk betydning for web eller e-mail. Det blotte øyet klarer ikke å oppfatte forskjellen uansett når det gjelder surfing. Og at overføringen av e-posten din starter 250 ms senere enn hvis serveren står i samme by, spiller heller ingen rolle.

Det som kan være en utfordring er FTP overføring av mange små filer. Dette fordi FTP protokollen kjører en slags handshake / oppstarts prosess for hver enkelt fil som skal overføres og hvis du må vente 200 ms for hvert "frem og tilbake" før overføringen faktisk starter så kan du oppleve at overføringen totalt sett tar lang tid. Dersom du til sammenlikning overfører de samme filene zipet i 1 overføring vil det ikke ha noen forskjell.

Men uansett er dette problemet helt usannsynlig på så lav responstid som det her er snakk om. Du vil ikke merke noen forskjell mellom 25 og 55 ms.
 

Brick1881

Medlem
Det som kan være en utfordring er FTP overføring av mange små filer.
Som f.eks overføring av Zend-library. Jeg ser at jeg har full mulighet til å unzippe på serveren til Solidhost, så da er det ikke noe problem å bruke zippede filer når jeg skal overføre store ting. (Mye bedre faktisk). Denne muligheten forsvant med STWadmin siden den ikke har Webshell4 lenger. De hadde sikkert en løsning på det også uten at jeg skjønte det. Unzip av Joomla på Solidhost gikk i hvertfall utrolig raskt! MYE raskere enn på min PC.

Pingtid mellom 5 og 250 ms har etter mitt syn ingen praktisk betydning
Dersom det er 250ms pr http-request, så kan det vel ha betydning. Det blir det jo fort sekunder av? eller?

Jeg merker at Servetheworld er utrolig raske, men Solidhost funker fett det også.

Jeg har forresten bestilt Solidhost nå, og det ser bra ut så langt. Fikk UMIDDELBART svar fra support kl. 21.00 nå fredag kveld :) :) VELDIG FORNØYD MED DET!!!
Betryggende å vite at de har litt utvidede åpningstider.
 

Brick1881

Medlem
Jeg vil anbefale på det sterkeste at du etterhvert peker domenet til våre navnetjenere

Jeg merker at jeg må ta en telefon til dere en eller annen gang når jeg vil sette opp dette, for det med DNS skjønner jeg ikke helt.

Jeg kan jo ha domenene liggende hos STW og bruke SolidHost sine nameservere kan jeg ikke? Vil det være tilstrekkelig for at alt skal fungere skikkelig i cPanel hos dere?

Jeg flytter de nok over tenker jeg når ting har satt seg litt. Når jeg la inn domenet mitt i bestilingen hos Solidhost, som jeg har hos STW, så stod det at det var ledig og kunne bestilles, men hos STW står det at det er opptatt og infoen min ligger inne i WHOIS-databasen.
 

SolidHost

Medlem
Domenet kan ligge hvor det vil. Det holder lenge at du peker domenet til våre navnetjenere. Hvilket domene var det du fikk opp som var ledig hos oss, men som skulle vært opptatt?
 

Brick1881

Medlem
Det var kanskje bare lett å misforstå i bestillingsprosessen, så mulig jeg bare misforsto. Har sendt deg en PM.
 
Topp