Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spill Server Hosting

Nicolas

New Member
Hei

Jeg og en venn har vært inntressert i å starte spill server hosting her i Norge, men så kom vennen min fram til et problem det var nemlig at det var dyrt med innternettlinje (Fiber). Jeg ble selv litt usikker, pga at det var han som kontaktet dem, så er det egentlig så dyrt å drive innternettet på 5 servere?

Takk for hjelpen
 

eplebiten

Medlem
Ja, det er dyrt med dedikert fiber for hosting. De fleste innen dette segmentet vil gjerne bruke colo eller leier servere.

Hvor hadde dere tenkt å ha serverne deres?
 

Nicolas

New Member
På kjelleren på starten, men vi har muligheter for å flytte til en server hall senere. (gratis, kun utgiftene)
 

eplebiten

Medlem
Hvis dette er hosting dere skal selge bør dere bruke en serverhall. Hostingvirksomhet hjemme bør man alltid unngå fordi dere ikke vil ha det rette utstyret: UPS, aggregat, osv.
 

xdex

Medlem
Dersom du skal hoste fra hjemmet, må du også ha linje for bedrift, som også er langt dyrere enn privat. Som privatkunde har du ikke lovt å tjene penger på hosting etc fra hjemmet. Dette står i de fleste kontrakter, eller på nettsidene til leverandørene. Det som er mest normalt (for små aktører) er å leie server, og hoste fra den, og ha en pris som dekker utgiftene. For noen år tilbake hadde jeg selv CS Servere mot SMS betaling. Alt dette virker dødt, fordi det har kommet såpass store aktører, og flere spill-servere krever f.eks at du blir godkjent. Eksempel på dette er Battlefield, hvor du må ha tillatelse fra EA/DICE for å få hoste servere.

Når det er sagt, er det også UTROLIG mye arbeid rundt dette, oppdateringer, vedlikehold, kostnadder osv.
 

Eirik Hetland

New Member
Hva om man skal hoste en offentlig Minecraft-server med funksjoner som Factions, PvP, økonomi og sånt, noe det finnes plenty av. Er det lov å ha donasjonsfinansiering og må man registrere virksomheten i et foretaksregister eller noe sånt?
 

thomasstr

Medlem
Innen hosting av spillservere er det alltid en større mulighet for å bli angrepet i form av DDoS.
Men som xdex sier, du har veldig mange store aktører inne fra før av og ikke minst at marginen for inntjening er lav.

Si fra om du trenger noe hjelp med f.eks. CS:GO-, teamspeak-servere og lignende.
 
Topp