Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spons-et-innlegg på Glabladet!

Sindre

Medlem
Hei godtfolk!

Nå tilbyr jeg en helt ny måte å annonsere på, på Glabladet. En ny form for sponsede innlegg, hvor annonsøren får sin egen boks i slutten av hvert innlegg, en såkalt "reklameboks" hvor man kan annonsere for det man vil, og linke til det man vil.

Det er altså snakk om å sponse et "vanlig" innlegg som jeg uansett ville ha skrevet.

Jeg har akkurat postet et detaljert innlegg om dette på Glabladet. Jeg skal spare dere for salgspitchen og komme rett til saken:

  • Du kan skrive 4-5 linjer om hva du vil, på slutten av et Glabladet-innlegg i din egen boks
  • Annonsen vil bli stående uforandret på Glabladet så lenge siden eksisterer
  • Du kan få linken som nofollow-fri lenke mot et lite tillegg i prisen
  • Jeg har tidligere postet innlegg på Glabladet som har generert opptil 11,000,- på én dag, så mulighetene for salg er gode, hvis tilbudet er godt
  • Betaling skjer fortrinnsvis via PayPal, men kan også betales via vanlig faktura, ta i så fall kontakt på mail for å reservere en boks
  • KUN 10 bokser er tilgjengelige i denne testperioden hvor jeg også kjører en vanvittig billig pris - du være blant de 10 første til å bestille for å få denne prisen
  • I løpet av en måned vil innlegget med nettopp din reklameboks i bli postet, og du vil få en epost så snart den er "live"
  • Du kan i utgangspunktet ikke bestemme hvilket innlegg eller til hvilken tid innlegget med din boks i skal postes, men du kan komme med forslag, og jeg vil kunne møte deg på halvveien dersom du har en spesiell grunn til å f.eks. poste reklamen på en gitt dag

Prisen er kun kr. 500,- eks. mva. - eller kr. 600,- eks. mva. dersom linken skal være uten nofollow. Denne prisen er kun tilgjengelig i denne begrensede testperioden for de første 10 boksene.

For mer informasjon, tilbakemeldinger eller spørsmål, besøk innlegget på Glabladet.

Er du interessert, trykker du på PayPal-knappen i innlegget, etter å ha valgt hvilken av de to alternativene du vil ha, og betaler. Deretter sender du meg en mail med info om ditt navn på PayPal, så jeg kan knytte din bestilling til riktig kvittering. I samme mail skriver du teksten, i HTML-format, som du vil ha i boksen.

Det er ikke noen hast med å skrive denne mailen dersom du vil tenke deg om på hva som skal stå i boksen. Det er derimot en hast å bestille via PayPal hvis du vil ha det for denne prisen, som jeg regner med å sette opp til det dobbelte etter denne testperioden. Det er også godt mulig jeg fjerner muligheten av å tilby nofollow-frie lenker. Dette er ting som jeg må se litt an.

Jeg er spent på denne måten å tilby annonser på, og vil holde dere oppdatert på hvorvidt det "funker". Dere står fritt til å gjøre noe lignende selv, dersom dette virket som en inspirerende idé å prøve på egen blogg/nettside.

Takk for oppmerksomheten!

- Sindre @ Glabladet.
 

Sindre

Medlem
Det stemmer. Som regel er det snakk om flere hundre visninger allerede første dag, noen ganger oppi firesifret antall visninger.

Antall sidevisninger på Glabladet pr. mnd. er ca. 300,000. Og boksen blir værende uforandret på Glabladet i det gjeldende innlegget så lenge Glabladet eksisterer (og det kommer til å bli en stund enda, for å si det sånn). ;)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Litt usikker på hva jeg synes om tilbudet, men det er noe jeg stusser ved.....

Har du ca 10.000 sidevisninger i snitt pr dag og kun noen hundre på hovedposten?

Hva mener du da er så fordelaktig med denne type annonsering? Annonsen kan havne i feil kontekst, får begrenset antall visninger, kan ikke aktualiseres/være kampanjerettet....
 

Sindre

Medlem
Msites, jeg har et arkiv med 500 innlegg, jeg får haugevis med trafikk til disse fra Google og andre linker hver dag.

Fordelen med denne type annonsering er at det blir godt lagt merke til, og hvis en annonsør har et godt tilbud er jeg sikker på det kan gi gode resultater, kanskje vel så gode som bannerannonsering. Dette har jeg også erfart selv, som jeg skriver mer om i innlegget.

Jeg sier ikke at dette er for alle. Det er en ny type annonsering for meg også, noe jeg tenkte å prøve, etter å ha tenkt lenge på det selv, samt blitt tipset om denne muligheten av andre erfarne annonseselgere. Så får vi se hvordan det går. :)
 

Sindre

Medlem
@King-Nothing: Jeg ga deg et estimat i mitt forrige svar til deg, dette er noe som vil variere litt og dermed vanskelig å gi et konkret tall på. Men som sagt i innlegget; det er gode penger å hente i ETT Glabladet-innlegg hvis man har et godt tilbud. Jeg tjente 11,000,- på én dag på ett innlegg for noen måneder siden.

@clinton4: Litt i underkant av 10,000 pr. mnd i snitt.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg fatter ikke at du tør å bruke ditt salg på 11.000 på en dag som eksempel for å selge denne type annonser - det har jo NULL relevans til denne type annonser!?!

Jeg stusser fremdeles på at du har så lite trafikk på hovedartikkelen kontra arkiv jeg da...

Og, at du har 30 sidevisninger i snitt pr unike bruker!?!
 

Dag Frogner

Supermedlem
Vel, i artikkelen du tjente 11k på dumpet du annonseprisene med 97%, noe ganske uvanlig med andre ord og jeg tviler sterkt på at dette er en sum som kommer til å gå igjen hos kunder som annonerer. Og dette tjente du jo på å skrive en artikkel og ikke på å ha en boks på slutten. Det er stor forskjell på det. Men bruk det gjerne som agn. ;)

Du snakker om første dagen, men hvor mange visninger ca har en artikkel fra den blir publisert og f.eks én måned frem?
 
Sist redigert:

Sindre

Medlem
Jeg bruker ikke 11,000-kroners-dagen som et eksempel på at noen vil tjene like mye på DENNE typen annonsering. Jeg drar det frem som et eksempel på at et innlegg på Glabladet kan tjene gode penger. Og som King-Nothing sier, som "agn" ;)

I innlegget skriver jeg jo tydelig at hvis du vil oppleve lignende resultater (11,000 kr. på en dag) så er det en betalt omtale som gjelder, og ikke et slikt sponset innlegg.

Men hvem vet hvor mye en kan tjene på et sponset innlegg? Ingen foreløpig - men det kommer jo an på en rekke faktorer. Jeg tror det kan være gode muligheter. Jeg driver jo denne siden, og jeg vet at ett enkelt innlegg på Glabladet kan generere massive salg.

Ta f.eks. et annet innlegg jeg skrev forleden om en plugin kalt OIO. Dette innlegget har generert 12 salg siden den gang (de fleste ble generert like etter innlegget ble skrevet). Nok en gang er ikke dette det samme som en boks på slutten av et innlegg, men det er fordi jeg ikke har noe sammenligningsgrunnlag for akkurat dette enda.

Jeg bryr meg virkelig om at mine annonsører får noe av verdi som følge av å annonsere på Glabladet. Derfor har jeg utvidet tilbudet mitt med denne muligheten. Personlig, og ettersom jeg ikke har prøvd bannerannonsering hverken på min egen eller andre blogger, har jeg sett meget gode resultater på salg i innlegg jeg skriver, og har minst like stor tro, om ikke større tro på annonsering via innlegg (generelt) enn f.eks. bannerannonsering (fordi mange lider av "annonseblindhet"). Nå ønsker jeg å dele denne muligheten med de rette annonsørene, som har de "rette" type tilbudene som nettopp kan generere et godt salg.

Hvis noen sånne annonsører er interessert, er det bare å ta kontakt! :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Nå må du slutte å tulle rundt! Du har dratt frem ditt 11.000,- innlegg som et av punktene i første post her, du drar det frem i bloggen din og alt for å lokke folk til å kjøpe det du kaller sponsing av et innlegg!

Dette du tilbyr her er jo rett og slett bare en link/tekstannonse på ETT innlegg i bloggen din.

Ikke dra sammenligningen med omtaler da.....
 

Sindre

Medlem
Jeg nekter ikke for å ha dratt det frem som et eksempel, men jeg har ikke sagt at noen kan tjene dette på den muligheten jeg nå tilbyr. Det er ingen villedning inni bildet her for enhver som faktisk leser hele mitt innlegg.

Og det jeg tilbyr her er ikke bare en tekstlink, men en "miniomtale" med link i en boks.

Prøv å ikke uttal deg før du faktisk vet hva du snakker om. :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg nekter ikke for å ha dratt det frem som et eksempel, men jeg har ikke sagt at noen kan tjene dette på den muligheten jeg nå tilbyr. Det er ingen villedning inni bildet her for enhver som faktisk leser hele mitt innlegg.

Og det jeg tilbyr her er ikke bare en tekstlink, men en "miniomtale" med link i en boks.

Prøv å ikke uttal deg før du faktisk vet hva du snakker om. :)

Først av alt - hva er det jeg ikke vet hva jeg snakker om?

For det andre - les hva jeg skriver; "link/tekstannonse", om du kaller det en "miniomtale" endrer det ikke formatet!

For det tredje - når du drar inn mulighetene til inntekter som ikke har noe med formatet som tilbys å gjøre blir det villedende jo.
 

Sindre

Medlem
For det første: Du prøver å fremstille det som om jeg har brukt det innlegget som eksempel på hva det er mulig å tjene ved å kjøpe en reklameboks på siden min, mens sannheten er at jeg brukte det som et eksempel på at det er penger å hente i å presentere et godt tilbud i et blogginnlegg. Alle som fikk med seg det faktum at "spons-et-innlegg" var en NY type annonsering jeg tilbyr, vil også skjønne at 11,000-kroners-eksempelet mitt ikke er tjent ved å bruke "spons-et-innlegg" fordi jeg kan umulig ha brukt det før, ettersom tjenesten er helt ny.

For det andre: Oops, ja, jeg leste feil der. Jeg mente å huske du skrev "tekstlink" da jeg svarte deg. Kan du tilgi meg?

For det tredje: Eh, nei. Les "For det første".
 
Topp