Språk

En tråd i 'Generell markedsføring' startet av Thor Erik Just Olsen, 29 Mai 2019.

  1. Thor Erik Just Olsen

    Thor Erik Just Olsen Medlem

    Innlegg:
    318
    Hei alle!
    Jeg lurer på om det har noe for seg å bruke tiden på og ha multilanguage nettsteder? Jeg driver for eksempel konas matblogg. Vil tiden det tar være verdt det?
     
  2. Pong

    Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

    Innlegg:
    3.388
    Right-click, translate...?
    Jeg tror ikke på å oversette selv, men har ikke data på det.
     
  3. ronorio

    ronorio Active Member

    Innlegg:
    135
    Det er helt klart mange fordeler med å oversette siden til flere språk, men det er selvsagt umulig å anslå i hvor stor grad det er lønnsomt eller ikke.

    Hvis du til eksempel skriver på norsk, vil siden aldri rangere i Google for utenlandske lesere. Har du derimot en engelsk utgave i tillegg, åpner du for trafikk fra hele verden.

    Potensialet er enormt, men vær oppmerksom på at konkurransen om leserne også er større internasjonalt.

    Når det gjelder oversett-funksjonen som det refereres til ovenfor, er det fremdeles "siste utvei" for mange. Leseren vil alltid foretrekke en side som er på riktig språk foran en automatisk oversettelse - og slik tenker Google også.

    Gjør en test for nye (og de mest populære) innleggene og se om interessen for innholdet er der.
     
    Sist redigert: 7 Jun 2019
    Thor Erik Just Olsen liker dette.
  4. Thor Erik Just Olsen

    Thor Erik Just Olsen Medlem

    Innlegg:
    318

Del denne siden