Språk

En tråd i 'Generell markedsføring' startet av Thor Erik Just Olsen, 29 Mai 2019.

1. Thor Erik Just Olsen

Thor Erik Just Olsen Medlem

Hei alle!
    Jeg lurer på om det har noe for seg å bruke tiden på og ha multilanguage nettsteder? Jeg driver for eksempel konas matblogg. Vil tiden det tar være verdt det?

2. Pong

Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Right-click, translate...?
    Jeg tror ikke på å oversette selv, men har ikke data på det.

3. ronorio

ronorio Active Member

Det er helt klart mange fordeler med å oversette siden til flere språk, men det er selvsagt umulig å anslå i hvor stor grad det er lønnsomt eller ikke.

Hvis du til eksempel skriver på norsk, vil siden aldri rangere i Google for utenlandske lesere. Har du derimot en engelsk utgave i tillegg, åpner du for trafikk fra hele verden.

Potensialet er enormt, men vær oppmerksom på at konkurransen om leserne også er større internasjonalt.

Når det gjelder oversett-funksjonen som det refereres til ovenfor, er det fremdeles "siste utvei" for mange. Leseren vil alltid foretrekke en side som er på riktig språk foran en automatisk oversettelse - og slik tenker Google også.

Gjør en test for nye (og de mest populære) innleggene og se om interessen for innholdet er der.

Sist redigert: 7 Jun 2019
    Thor Erik Just Olsen liker dette.
  4. Thor Erik Just Olsen

Thor Erik Just Olsen Medlem

Del denne siden