Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Starte kjøp og salg av domener

Dseller

Medlem
Hei, jeg vurderer å begynne med kjøp og salg av domener, så jeg har ett par spm ang det.

Hvilken host burde jeg bruke? har lest at Web Hosting, Domain Names, eCommerce - Bluehost.com skal være bra til kjøp og salg av domener.

hvilken host er best/billigst når det kommer til .NO domener?

Hvordan selger/overfører man domener? er det forskjell fra sted til sted der du kjøper domener?

Hvilket betalingsmåte blir vanligvis brukt til kjøp og salg av domener?

Er det regler for hvilke domener du kan og ikke kan kjøpe?

Finnes det noen gode guider eller videor der ute som viser dette?

Om det er noen erfarne domene selgere der ute, så hadde jeg blitt veldig takknemmelig om de kunne hjelpet med igang med dette!

På forhånd takk for svar!
 

Dseller

Medlem
Om du ikke har peiling, er det noe merkelig å begynne med domenehandel...

Takk for innlegget ditt det var til stor hjelp, takk.

Alle må jo starte ett sted, jeg har kjøpt domener til eget bruk før. men jeg har ikke aning om hvor jeg får billigst domener, eller hvordan jeg selger/overfører domener til andre, men jeg regner med at det er en enkel sak å lære.
 

Dseller

Medlem
Takk, det er slike svar jeg er ute etter :)

men er virkelig domeneshop billigst når det gjelder kjøp av domener?
 

Ole Avranden

utvandret
På .no domener er de vel blant de billigste. Men jeg synes systemet deres er såpass bra at jeg ville ikke brukt noen andre bare for å spare noen kroner per domenenavn.

På internasjonale domenenavn er det vel andre aktører som er billigere. Se Travellingmans innlegg for ett eksempel.
 

Ludo

Medlem
Jeg skal bare selge .com domener. har tenkt til å bruke domeneshop, [/url]

Hvis du bare skal kjøpe og selge .com, er GoDaddy desidert billigst. Du får stort sett et nytt .com-domene til 3-4 dollar med rabattkupong, som finnes overalt på nett. GoDaddy har real-time-registrering, noe de norske registrene har slitt med tidligere (vet ikke hvordan det er nå), og alt av overføring skjer elektronisk 24 timer i døgnet uten at det er nødvendig å korrespondere med noen. Tror ingen norske domeneregistre kan matche GoDaddy verken når det gjelder pris eller kvalitet. Hvis du skal deale i .no, er det noe annet.

Når det gjelder hosting (webhotell) hvis du trenger det, så er det absolutt billigste jeg har funnet, domainingservers.com, som tilbyr hosting av ubegrenset antall domener for 0.98 dollar pr mnd. Har ikke prøvd dem, men de drives av en forholdsvis seriøs fyr. For øvrig finnes det veldig mye å velge blant internasjonalt. BlueHost og HostGator har godt rykte, og Webhostingpad er en meget omfattende billigløsning (om enn med litt varierende service) til 1.99 dollar i måneden.
 
Sist redigert:

Dseller

Medlem
Hvis du bare skal kjøpe og selge .com, er GoDaddy desidert billigst. Du får stort sett et nytt .com-domene til 3-4 dollar med rabattkupong, som finnes overalt på nett. GoDaddy har real-time-registrering, noe de norske registrene har slitt med tidligere (vet ikke hvordan det er nå), og alt av overføring skjer elektronisk 24 timer i døgnet uten at det er nødvendig å korrespondere med noen. Tror ingen norske domeneregistre kan matche GoDaddy verken når det gjelder pris eller kvalitet. Hvis du skal deale i .no, er det noe annet.

Når det gjelder hosting (webhotell) hvis du trenger det, så er det absolutt billigste jeg har funnet, domainingservers.com, som tilbyr hosting av ubegrenset antall domener for 0.98 dollar pr mnd. Har ikke prøvd dem, men de drives av en forholdsvis seriøs fyr. For øvrig finnes det veldig mye å velge blant internasjonalt. BlueHost og HostGator har godt rykte, og Webhostingpad er en meget omfattende billigløsning (om enn med litt varierende service) til 1.99 dollar i måneden.

bruker pr dags dato hostgator og trives med det, men ser at godaddy tilbyr litt finere pris. har du peiling på hvor mange .com domener jeg kan kjøpe hos godaddy?
 
Topp