Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Starte nettbutikk med få produkter?

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Noen som har en idé om hva som er best å gjøre for meg? Jeg skal starte en nettbutikk. Bør jeg starte den tidlig og legge ut de få produktene jeg har og utvide etterhvert, og lære om bransjen og hvordan det fungerer på den måten, eller vente til jeg har et større varelager og begynne "all in" fra start?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har ingen erfaring overhodet ang dette, men jeg vil tro at du har mest å tjene på å vente til du har en del å tilby. Pris, leveringstid og service er nok alle veldig viktige faktorer når man driver nettbutikk, men jeg vil absolutt si at utvalget også spiller en ganske stor rolle her.
 

Bransje

DaddyO
Det kommer vel littt an på hvilke type produkter du har og om flere passer sammen. Har du inovative helse / slankeprodukter så behøver du ikke mangen fra start, alltid bra og ha nyheter på vei inn- men selger du elektronikk så bør du gjerne fylle på endel med smått og stort.

Om du importerer kan du gjøre avtaler med videreselgere og sitte som importør. Kjøper du inn fra importør så har du gjerne flere konkurrenter, og det betyr at kampen om salget blir hardere og du må markedsføre en del for og hente inn de loyale kundene.

Litt ymse her ja:)
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Takk for svar. Bransjen er elektronikk/gadgets innenfor 1 bestemt, smal nisje.
Min tanke er at det kanskje kan være en ide å begynne med noen små & få produkter og lære litt mens jeg går. Å "erobre verden" tar vel tid uansett?;-)
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Takk for peptalken, Msites! Du har et bra poeng der.
 

n0stra

Medlem
Kvalitet vil i høyeste grad kompensere for kvanitet. Har enkelte nettbutikker innenfor segmenter hvor det er vanlig å ha et enormt stort utvalg jeg handler hos rett og slett fordi bildene deres er utrolig mye bedre (om det er klær og lignende), sidene er utrolig mye mer profesjonelt designet og brukeropplevelsen langt bedre. God kundesupport og veldig bra informasjon slik at jeg stoler på at jeg vet alt når jeg kjøper noe.
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Jeg har bestemt meg for å sette i gang og ta det derfra. Prøve og feile og lese meg opp på informasjon underveis. 40 000 kr er mye for meg å risikere på et kurs som muligens ikke har så mye nytteverdi. igjen, takk for tips og råd!
 

Nutz

Med lem
Lykke til Stools. :)
Dette kan ikke mislykkes, fordi du kommer til å dra erfaringer som fy, lite er mer verd enn egenerfaringer..
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Lykke til Stools. :)
Dette kan ikke mislykkes, fordi du kommer til å dra erfaringer som fy, lite er mer verd enn egenerfaringer..

Thank's Nutz! :)
 

picxx

Well-Known Member
Lykke til Stools. :)
Dette kan ikke mislykkes, fordi du kommer til å dra erfaringer som fy, lite er mer verd enn egenerfaringer..

Akademiske teorier er mye mere verdt....har du ikke lært det ell? .. :D
 
Topp