Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Starte webhotell hosting

chrisern

Medlem
Hei.

vi vurderer å gå fra spillhosting til webhotell hosting. Da vi tror markedet er bedre på det området.

har vært i kontakt med webhuset, dem kan stå for mail og domene. også står vi får webhotell.

spørsmålet er, hva trenger vi?? Vi skal kjøre ubuntu. vi har WHMCS.


takker for svar
 

thomasstr

Medlem
Enig med @Pong. Jeg driver webhosting, og her må du egentlig ha stålkontroll på hva du driver med for å holde dine kunders data sikre, eller i hvertfall gjøre alle eventuelle kompileringer, oppgraderinger, tweaking og alle problemer som kan oppstå osv. All testingen som må gjøres før man evt. setter noe i produksjon som kan gå utover kundene. Mye å tenke på, men det er veldig gøy. Ønsker dere masse lykke til:)

Og forresten, cPanel støtter ikke Ubuntu, men DirectAdmin gjør. Begge er kompatible med WHMCS så vidt jeg vet.
Skal du først drive med webhosting, må du ha 2 servere. 1 som du har alle webhotell på og DNS 1 og på server nummer 2 kjører du DNS 2. Man trenger altså 2 DNS servere for redundans hvis noe skulle skje. Det er også et krav fra Norid og generelt alle andre domeneregistrarer.

Så må du også ha en form for backup av dine kunders data. Dette kan være i form av en egen dedikert server med god lagringsplass og bruk av R1Soft lisenser f.eks.

Det var en litt sånn total fra scratch-guide kanskje, hehe.
 
Sist redigert:
Hostingbransjen er en tøff bransje å komme inn i. Det er så ufattelig mange som allerede tilbyr gode løsnigner og til svært lave priser, så det og skulle slå andre på pris er en stor utfordring og vil føre til svært lave marginer når det kommer til inntjening.

Skal du inn i hostingbransjen ville jeg gjort noe sånt som f.eks Raskesider. De har spesialisert seg på wordpress og magentoløsninger. Skjønner ikke helt hva som er så spesielt med akkurat de (Er jo ikke så veldig raske), men å gå inn i en nisje sånn som de er nok en god ide.

Ellers så er det viktig å lese mye og finne ut litt hva andre har gjort. Kunnskap er veldig viktig om f.eks en av dine kunder får et ddos angrep, sletter filene sine eller noe som gjør at du må stå opp mitt på natten for å ta tak i en krise.
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Vært borte fra webforumet en stund, så ikke oppdaget tråden før nå, så da får den seg en bump!

Hosting bransjen er tøff, og i stor grad prisfokusert. Det prøver vi å jobbe mot, ved å tilby oversiktelige priser (noe feks amazon ikke har).
Jeg støtter derfor @Pong; du må finne noe annet enn pris å konkurrere på. Vi har valgt hastighet, sikkerhet og oppetid. Noe som selvfølgelig krever at vi gjør egen forskning og utvikling, store hardware investeringer m.m.

Skal du inn i hostingbransjen ville jeg gjort noe sånt som f.eks Raskesider. De har spesialisert seg på wordpress og magentoløsninger. Skjønner ikke helt hva som er så spesielt med akkurat de (Er jo ikke så veldig raske), men å gå inn i en nisje sånn som de er nok en god ide.

Tja, ikke raske? Vis meg en hostingleverandør som er raskere enn oss på Wordpress og Magento, uten bruk av cache :) For caching har jo strengt tatt lite med hosting å gjøre.
 
Topp