Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Statestikk i Analytics

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hellu

Jeg har merket noe rart i det siste.. ( kan hende det er noe jeg ikke vet )

Jeg sjekker analyics kontoen min hver dag, og de siste dagene har antall "Visits" gått både opp og ned..

Det bildet med 123 ble tatt 12.04
13.04 glemte jeg å ta bilde men da var det på 120
og idag er det 147..
Jeg vet at dette er stattestikk for forje dag..
slik at det jeg ser 12 er egentlig fra 11 osv..
Vis vedlegget 136Vis vedlegget 137
Men trodde ikke at det skulle være mulig å miste besøkende slik..
For jeg regner med at "visits" er gjennom hele mnd?
Er det slik det skal være eller er det noe merkelig?



Et annet spm jeg har en annen side hvor "bounce-raten" er 0% er dette mulig.. Slik jeg forstår er bounce-rate når en besøkende går vekk fra siden?
Alle besøkende går jo vekk fra siden en eller annen gang(!?)
Vis vedlegget 138
 

zapotek

Medlem
Jeg får ikke vedleggene dine til å fungere... Når det gjelder Bounce rate, så er det brukere som går bort fra siden din med en gang de kommer dit. Altså om brukeren besøker 3 undersider hos deg, og så forsvinner så "bouncer" han/hun ikke.
 

zapotek

Medlem
Jeg skjønner ikke helt hva du mener men prøver lell: Altså på hovedoversikten ser du siste 30 dager. Når du da logger inn neste dag har den første dagen i perioden blitt erstattet med neste dag(herregud for en setning ;)). Dermed kan du ha et lavere tall. Håper du skjønner...
 

testdriver

Ha det bra..
0.00% bounce rate? Sikker på at dette fungerer skikkelig, da?

Oppe til høyre i Analytics kan du velge tidslinje.
 

picxx

Well-Known Member
For å svare på spørsmålet ditt:
Om du bare går inn og sjekker analytics uten å justere tidslinjen vil denne vise besøkende siste 30 dager, ikke siste dag slik som du sier i ditt innlegg.

Grunnen til at du da "mister" besøkende er jo at tidslinjen hele tiden forflytter seg, og ikke er statisk på startdatoen.
Forandre tidslinjen opp til høyre i analytics slik testdriver sier, så vil du finne trafikk fra den perioden du selv velger.
 
Topp