Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Stock-bilder, har det noe å si hvem som tar det i bruk først?

Erlend

Medlem
du skjønner ikke helt det der erlend - det du ikke har lov til, er å gi bort/selge grafikken du kjøper som del av en template. Hvis du lager dette for EN kunde, så er ikke templaten til salgs e.l, det er kun for bruk for den ene nettsiden, og da er det lov.

Det er 100% garantert lov å bruke bilder/grafikk du kjøper derfra til bannere, websider osv.

Ok, jeg som mistolket da. Så det er ikke lov å masseprodusere med andre ord?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Skal si du får bestemt deg Erlend. Først sier du "Selvfølgelig er ikke det lovlig, det går jo under videresalg".

Deretter siterer du atomet og svarer "Ja, når det står i reglene så. Hvorfor spør du i det hele tatt?"

Greit å bestemme seg før man svarer skråsikkert og så tar den "erru helt teit eller"-tonen etterpå når man oppdaget at man tok feil i utgangspunktet.

Men da har jeg ihvertfall fått svar på det jeg lurte på. :)
 

Erlend

Medlem
Skal si du får bestemt deg Erlend. Først sier du "Selvfølgelig er ikke det lovlig, det går jo under videresalg".

Deretter siterer du atomet og svarer "Ja, når det står i reglene så. Hvorfor spør du i det hele tatt?"

Greit å bestemme seg før man svarer skråsikkert og så tar den "erru helt teit eller"-tonen etterpå når man oppdaget at man tok feil i utgangspunktet.

Men da har jeg ihvertfall fått svar på det jeg lurte på. :)

Jeg vet ikke hva du legger i "erru helt teit eller"-tonen. Har du problemer, så foreslår jeg at du tar det via PM, eller via en psykolog.
 

n0stra

Medlem
Kjenner ikke til andre stockformidlere men den vi har benyttet tillater publisering og distribusjon av produkter med illustrasjonene (vektorer) men IKKE digitalt salg. Altså man kan ikke selge maler eksempelvis som nevnt over, men det er ingenting i veien med å selge plakater og tskjorter med de på. Såfremt det er en selv som produserer og distribuerer samt selger som også har kjøpt retten til denne type bruk.

Nå vet ikke jeg om det er litt spesielt siden vectorer stort sett brukes til slike formål mens bilder kanskje blir noe helt annet?
 
Topp