Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Stor forskjell på resultat ved forskjellige nettlesere

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg jobber med å rangene med en nettside jeg kjøpte for en liten stund siden, men opplever at jeg får ganske forskjellige resultat i Google.

Jeg bruker primært Opera, og her er siden #11-#12 på alle søkeordene, det samme er det i Firefox og Safari. Men i IE ligger nettsiden som #3 på hovedsøkeordet.

Hos de som har bygget linker til nettsiden, ligger den på #8.

Jeg er ikke logget inn på noen av Google`s tjenester i noen av nettleserene og har slettet cookies, men IE er fortsatt mye "bedre" enn de andre.

Noen god forklaring på dette?
 

Dag Frogner

Supermedlem
At Google husker hva jeg søker på vet jeg, men jeg trodde at når jeg sjekker fra f.eks IE (som jeg aldri bruker) så ville jeg få riktig resultat.

Samme når jeg sletter cookies og infokapsler og bruker f.eks Opera som er min vanlige nettleser.
 

kek91

Webutvikler
Hehe, sleit litt med samme problem selv, og da la jeg plutselig merke til at Google plussa på "Sted: Grimstad" på søkeresultatene. Det kan være litt forvirrende, fordi den søker jo hele verden, men siden min fikk høyere resultat fordi den prioriterte grimstad.
Kan være verdt å sjekke :)
 

hansson

Langveisfarende
Ser nå at jeg også får ulike resultat alt etter hvilken nettleser jeg bruker. Har ikke opplevd så store variasjoner tidligere. På mitt søkeord havnet siden jeg ville sjekke på tredjeplass på scroogle, på sjuendeplass med Firefox, førsteplass på Opera. Vanskelig å anslå hva som er riktigst.
 
Topp