Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Store spørsmål ang nettbutikk

Kai El Grande

JegBleMobbet.com
Hei godt folk! Har vært medlem her en stund og har endelig fått grunnlag til å lage en tråd som omhandler nettbutikk. Jeg har fått en mulighet til å drive en nettbutikk hvor jeg kan selge ekte varer til en sterkt redusert pris. Hva dette gjelder ønsker jeg ikke å gå ut med med tanke på at jeg vil holde denne idèen for meg selv, men hvem vet om den blir lagt ut når dette blir lansert.

Frakt

Varene som skal selges i nettbutikken skal fraktes ifra Kina (Som alle andre), men jeg må ha ekspress frakt hvor varene må ha makt transitt tid på 5 dager eller under ifra Kina til Norge. Det blir nok et varelager i Norge etterhvert, men i begynnelsen må nok dette sendes. Hvem er det som er rimeligste og raskeste å sende varene ifra? Sjekka litt rundt, men finner ikke noe spesielt mye egentlig, og håper noen smarte sjeler her inne kan hjelpe meg å finne den rette her.

Hvilke typer markedsføring ville dere brukt for å kunne markedsføre en nettbutikk? Google add er ganske uaktuelt da jeg ikke syns dette faktisk fungerer. Det blir nok at det blir Facebook, men håper noen kan gi meg resultater på hva som er mest effektiv og faktisk har verdi. Tenker og på å kontakte blogger for å få dem til å blogge om nettbutikken mot at de får noe i retur, har dette noen verdi for markedsføringen?
 

rattata

Medlem
5 dager fra Kina kan du bare glemme. Da skal du i tilfelle ha veldig flaks, og ikke regn med samme frakttid for hver forsendelse. Tiden varierer veldig selv med raske løsninger som DHL Express. Tollen i Kina/Hong Kong er også ganske uberegnelig. Noen ganger går varene rett gjennom mens andre ganger bruker tollen flere dager før de godkjenner nøyaktig de samme varene. 7-10 dager er nærmere hva du kan forvente.
 

Kai El Grande

JegBleMobbet.com
5 dager fra Kina kan du bare glemme. Da skal du i tilfelle ha veldig flaks, og ikke regn med samme frakttid for hver forsendelse. Tiden varierer veldig selv med raske løsninger som DHL Express. Tollen i Kina/Hong Kong er også ganske uberegnelig. Noen ganger går varene rett gjennom mens andre ganger bruker tollen flere dager før de godkjenner nøyaktig de samme varene. 7-10 dager er nærmere hva du kan forvente.

Snakka med DHL når det gjaldt motsatt vei og da var prisene 700, for 2 dagers transitt. Det er dette jeg også må ha for samme vei tilbake. Kan evnt strekke meg til 7 dager. Eller maks 10. Vet at tollen i Hong Kong er jævlig nå og det er derfor jeg vil holde meh til firmaer som DHL, fedex, UPS O.L.
 
Er ekte varer som blir sendt, og skal bli fortollet på korrekt måte. (Ikke noe gave)

Michael Kors fra Kina? Da kan du regne med problemer i den norske tollen også.

Hadde jeg sett ett MK produkt som IKKE var laget i Kina ville jeg blitt bekymret.

Det er kun enkelte av High-end produktene som blir laget i land som feks italia.
Klokkene blir laget av en annen fabrikk på linsens i USA.

MEN, dette blir jo da uansett paralellimport, og jeg tviler sterkt på at du får kjøpt MK direkte fra fabrikk, da dette som oftest er egeneide fabrikker.

Edit: Ble litt nyskjerig så jeg tok en telefon til en nær bekjent som jobber med innkjøp av såkalte luksusmerker i Norge, og såfremt du ikke har funnet en utro tjener som selger deg b-varer eller har en lisens som lar deg selge MK kolleksjoner så er det mest sannsynlig snakk om falske produkter. OG uten lisensen så blir du uansett stoppet ganske kjapt.
Det at de blir dropshippet tyder også på noe muffens.
Og jeg må trekke tilbake påstanden min om noen produkter blir produsert i italia, det er kina, indonesia og noen til.
 
Sist redigert:

KIA

Medlem
Har bestilt en pakke som skulle sendes med DHL ifra Kina. Den har satt fast siden en måned i Kina. Lykke til med 5 dager...hehe
 

BeingTrendy.no

New Member
Pakken vår er også satt fast i Hong Kong siden 16. september. Til dags dato har det ikke skjedd noe (de har nasjonale dager for tiden også). Tidligere ble akkurat samme produkter levert innen 3 dager. Sånn er det bare :-(
 

Kai El Grande

JegBleMobbet.com
Hadde jeg sett ett MK produkt som IKKE var laget i Kina ville jeg blitt bekymret.

Det er kun enkelte av High-end produktene som blir laget i land som feks italia.
Klokkene blir laget av en annen fabrikk på linsens i USA.

MEN, dette blir jo da uansett paralellimport, og jeg tviler sterkt på at du får kjøpt MK direkte fra fabrikk, da dette som oftest er egeneide fabrikker.

Edit: Ble litt nyskjerig så jeg tok en telefon til en nær bekjent som jobber med innkjøp av såkalte luksusmerker i Norge, og såfremt du ikke har funnet en utro tjener som selger deg b-varer eller har en lisens som lar deg selge MK kolleksjoner så er det mest sannsynlig snakk om falske produkter. OG uten lisensen så blir du uansett stoppet ganske kjapt.
Det at de blir dropshippet tyder også på noe muffens.
Og jeg må trekke tilbake påstanden min om noen produkter blir produsert i italia, det er kina, indonesia og noen til.

Skal ta en telefon å høre om lisensen! Takk!

Hvis personen har lisens på å selge eksempelvis MK produkter, da er det frittfram?

Og hvis det ikke er lisens blir der ulovlig å nekta i tollen?

Slikt jeg har blitt forklart så skal dette være ekte vare, og ikke noe B-vare.

Kjerringa kjøpte MCM av min kontakt sist hun var i Kina og dette var ekte vare som ble gitt.
 
Topp