Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Straffet av Google?

Tonny Kluften

Administrator
sist på serp

Jeg har et nettsted som lenge lå som nr.2 på google serp. (nr1 var personens hjemmeside). Nå ligger den plutselig sist, altså på sisteplass he he. Det kan ikke være tilfeldig.
Den er SEO`ed 99% selvfølgelig, men jeg lurer på om nøkkelordet (personens navn) er nevnt for ofte i innholdet. Det er den eneste grunnen jeg kan tenke meg som gjør at den er straffet. Er det noen av dere som har vært borti lignende?
 

sKrud

Meget sliten student
For ca. 4 uker siden slengte jeg opp siden CalculatePayPal.com - Paypal fee calculator!

Det kom seg raskt opp på topp 3 på alle de ønskede søkeordene, men nå de siste 10-11 dagene har siden havnet sist på søkeresultatet i google..

Er det noen som se hva dette kan komme av? Kan ikke forstå hva jeg har gjort..

Men noe er det, alle linker til nettstedet kommer opp leeeenge før siden faktisk kommer opp..Dvs. _alt_ til og med den tråden jeg startet her på WF for en ukes tid tilbake..

Noen som har råd? Hva skal jeg gjøre med dette?

-morten
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg mener jeg har lest her på webforumet at dette er ganske normalt.
At sidene helt i begynnelsen flyr til topps i Google, og etter ett par uker går dem sakte men sikkert nedover igjen.
Etter litt venting til vil den forhåpentligvis gå oppover igjen og holde seg "litt på topp."
 

Gomlers

Member
Det du beskriver er ofte referert til som google sandbox...
Jeg hadde selv problemet med Bryllup Dekorasjoner | Bryllup Pynt | Bryllup Nettbutikk når jeg optimaliserte denne.
Hadde ordet "bryllup" som 20% av ordene eller noe, og ble straffet for dette i lang tid.
Lå nederst i SERPS i nesten 9 måneder.

Da måtte jeg være kreativ å finne på noe annet lurt.

Det løste seg omtrent i den tiden jeg skrev en artikkel som jeg slang ut i bot.tmp fila mi, og som blir vist på alle undersider fra templatescriptet jeg skrev. Den ligger der enda.

Tydelig kjennetegn på sandboxing er hvis siden havner nederst på "selvfølgelig søkeord", spesielt hvis det er stor konkurranse på søkeordet. Mens du ranker normalt på mindre viktige ord...
 

Gomlers

Member
bot.tmp er bare bunnen i templaten jeg kjører (siden er egenutviklet med php)
I bunnen her kjører jeg en søkemotoroptimalisert artikkel, denne artikkelen vises på alle sidene som en relativt relevant tekst i forhold til bryllup. Ergo: Den er der for brukere, ikke
for søkemotorer... ;)

- Når jeg gjorde dette, og fokuserte på ordet bryllup i artikkelen, fikk jeg en bedre
frekvens på søkeordet "bryllup" som antakelig var det jeg manglet.

Jeg ventet til nå med å slenge ut "bryllup" i meta keyword taggen, samtidig som jeg
html-validerte sida til perfection her om dagen. Nå ligger jeg på 2. plass blant 3.600.000
treff :)

- Jeg har selvsagt gjort MYE, MYE mer enn bare dette for å nå så langt opp, men det
dreier seg mest om linkbuilding (WebArtikler.com | Gratis innhold for din webside), og tweaking av søkeordene
i blant annet h1, h2, h3, <u><b><i> osv..
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
det der må jo være en forjævelig tolmodighetsprøve? Hvor raskt kan du se endringer du får ved å endre en overskrift litt? Tror jeg hadde tilta totalt hvis jeg skulle endre en bitteliten ting, vente et døgn eller hva det nå måtte være, og så gjøre det igjen og igjen

Så vidt meg bekjent er det dessverre den eneste måten å være sikker på å slå konkurrentene dine på, om ikke du kjører et vanvittig bra optimalisert CMS system :)

Life sucks and then you die - bare sånn for å være litt ekstra positiv :D
 
Topp