Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Straffing pga. duplikat-innhold

T-away

Medlem
Heisann!

Mitt første innlegg her på forumet.. Jeg driver nettbutikken Dekorshop: Bildekor, klistremerker og stickers , der jeg selger bildekor / klistremerker. I nettbutikken ligger det rundt 8000 artikler, og disse har blitt generert automatisk. Siden alle produktene har samme spesifikasjoner blir produkt-sidene ganske like, og produkt-beskrivelsen er lik på alle.

Det som varierer på alle produkt-sidene er meta tags, tittel, produktnavn og størrelser. I tillegg vises navnet på den aktuelle kategorien. Et eksempel på dette kan sees på følgende link: Bildekor og klistremerker : Icf 00 ( Racing-dekor / Flagg, farger )

Tror dere Google vil straffe meg pga. duplikat-innhold her? :confused:

Mvh,
Torbjørn
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Det som er "gjengs" a gjøre på kategori/produktsider er at man legger tittelen/kategorien før navnet på siden i tittelen f.eks. "How is my driving (Tekster / Attitude) | Bildekor og Klistremerker".
Om du er redd for duplikatinnhold (noe som enda ikke er bivst negativt i en eneste søkemotor) er det bare å legge nofollowtags på kategorisidene dine. Det er mange bloggere som bruker denne metoden grunnet at de er redde for duplikatinnhold.

Ellers rangerer du greitt i google for dine søkeord, og det burde vel gi deg en viss pekepinn på hvor "farlig" duplikatinnhold er ;)
 

T-away

Medlem
Hei! Da blir titlene formatert på en annen måte - takk for tipset! :)

Ang. rangeringen så er den rimelig grei på mange av søkeordene (klistremerker til bil / båt / mc), men på både bildekor og klistremerker (som er de 2 viktigste søkeordene mine) faller jeg ned på plass nr. 6 / 7. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å endre dette - bortsett fra å øke anntall inngående lenker med disse søkeordene i tittel-teksten? :)

Rent SEO-messig - hvordan synes dere siden er bygd opp?
 

Tonny Kluften

Administrator
Er det bare meg eller er denne tagen <meta name="title" en tag som ingen bruker lenger? kan ikke huske å ha sett den.
Du kan for eksemple skrive en artikkel på 200-300 ord under bildene på førstesiden din, bruk ordene bildekor og klistremerker flittig i artikkelen. Den kan handle om hvor man plasserer dekoren, hvor tøft det er, hvorfor dekor ble tatt i bruk osv.
 

T-away

Medlem
Vil plasseringen av teksten i kildekoden ha betydning? Det er kanskje best å vise teksten så tidlig som mulig? Nå er siden bygd opp slik at den viser i rekkefølgen : topp > meny m/ linker > innhold > bunn. Kanskje jeg kan bytte omm på innhold og meny ved hjelp av css? Noen forslag her?
 

T-away

Medlem
Nå har jeg endret litt på meta-tagger og tekst rundt omkring på siden.. I følge Web site promotion tools - SEO Doc Mini Version skal ting være rimelig greie nå, både på søkeordene bildekor og klistremerker. Mangler bare å se litt resultater i google nå! ;-)

EDIT: Hvordan tror dere det ville fungert med flere stikkord/en tag-liste nederst på siden? Hvilken lenkeoppbygging vil isåfall være best? dekorshop.no/index.php?tag=bildekor eller dekorshop.no/bildekor ?
 
Sist redigert:
Topp