Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Stykkgods/pallegods 60-300 kg

Rismoen

Medlem
Sjohei!

Jeg har fått pristilbud av blant annet Schenker og mange små/lokale transportselskap, men det er altfor dyrt.

Schenker skulle blant annet ha et gebyr på alt fra 800-1600,- for å levere til privatpersoner...

Jeg er avhengig av at transportøren henter varene hos en bestemt fabrikk og frakter dette direkte til kunder i hele Norge (privatpersoner)

Er det noen som kan anbefale en transportør? Hva med PostNord eller Bring?

Setter stor pris på svar!
 

Britta

stoffdronning
Hørt med Freja eller Håkull som begge er mellomstore?

Jeg kommer snart i situasjonen at jeg må frakte 2 paller med varer fra butikken opp til Trondheim og resten tilbake til Kristinsand, pga. messe i mars.
Fikk beskjed av noen jeg ikke husker hvem som var at jeg ikke skal spørre de helt store som Schenker fordi de blir for dyre.
Skal komme skikkelig i gang i januar med å hente inn priser, må jo nesten vurdere om det er rimeligere å kjøre selv med bil og tilhenger :)
 

Britta

stoffdronning
Hvis du selv skal oppover også, vil det vel kanskje nesten uansett bli rimeligere å kjøre selv vs. frakt av varene + fly på deg selv?

Med tanke på at det etter Google er 814 km og over 10 timer i kjøretid i normalvær (vi skal i midten av mars), så er det ikke sikkert at det er det med privat liten kassebil + tilhengerleie.
Tar jeg fly så er jeg der torsdag formiddag og kan rigge, reiser jeg med bil må jeg kjøre onsdag, betyr en dag til en i butikken. Så det er fullt mulig at det faktisk blir rimeligere å ta fly og få varene kjørt.

Som Tonny sier, det er mye uproduktivt tid og ei heller er jeg i en alder lengre hvor jeg synes det er morsomt å sitte 2x 12 timer i bil på norske veier *lol*.
 
Topp