Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Suksessfull Facebook-side

kongen

kongemedlem
Hva er nødvendig å ha på en Facebook-side?
Hva gjør at en FB-side får masse likere?
Hva deler FB'ere mest med venner?
Hva er det første man bør gjøre når man lanserer en ny FB-side?
Hva er beste måten å spamme FB?
 
Begynn med og invitere alle vennene dine til og like siden. Spammer du facebook, blir du fort upopulær. Og du risikerer og bli rapportert for å spamme. Del ofte men ikke for ofte. Gjerne utpå kvelden når det er mange folk der.
Husk dog på at facebook nå setter større krav til betaling for å nå ut til mest mulig folk. Altså du når ut til flere når du deler noe når du betaler for det.
 

Travellingman

Nettgrunder
Jeg har sakte men sikkert bygget opp min side, hadde fra starten en langsiktig strategi og har i dag over 5000 likere.
https://www.facebook.com/thailandtur.no Veksten har kommet som en blanding av organisk og betalt annonsering for å få relevante likere.

Jeg forsøker å dele noe daglig, mest nyhetssaker og så kan det være jeg tar frem en eldre artikkel fra egne sider som får litt ny boost i ny og ne. Nye egne artikler blir selvsagt lagt ut der ganske kjapt.

Å fremme et innlegg på siden min har jeg aldri forsøkt, antar det ikke lønner seg da jeg driver en reiseside.
 

Rismoen

Medlem
Legg til en like knapp nederst i artikkelen. Folk tror de liker selve artikkelen, men egentlig så liker de facebook siden.

Det er en grunn til at jeg har fått over 50k likes.

407b879015.png


https://developers.facebook.com/docs/plugins/like-button?locale=nb_NO
 

Rismoen

Medlem
Da bruker de dele-knappen under.

Tenker man langsiktig så er det bedre at leserne liker facebook siden din, ikke bare artikkelen.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Et av spørsmålene kunne også vært: ER det vits med FB side eller en FB like?
Det er FB som sitter på denne "epost-listen" og de tar seg bedre og bedre betalt (post boost) for det du "deler" med alle de som liker siden din - det er jo reklame.
Hadde det vært en "like" knapp som gir deg folks epost-adresse...
 

Rismoen

Medlem
Neida, det er ingen tvil om at facebook likes blir bare mindre og mindre verdt.

Derfor er det viktig å kjøre konkurranser for å samle inn e-postadressene osv...
 

Steven

Member
Vær smart med hva du poster.

Finn din målgruppe og analyser hva de liker og hva de deler. Benytt deg av BI verktøy og delta aktivt. Med delta aktivt så mener jeg at du skal respondere og skape Aktivitet. Etter min mening er det alfa & Omega. Spesielt når det handler om nettbutikk eller lignende "tjenester" :)
 
Topp