Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Superkult favicon

picxx

Well-Known Member
Ett favicon som skiller seg ut er slettes ikke dumt. Det er mange som legger siden i favoritter sammen med noen dusin andre. Da gjelder det å ha ett favicon som skiller seg ut i mengden.

Jeg trodde faktisk ikonet ble statisk etter man la det til i bokmerkene, testet akkurat nå, og det fortsetter å være bevegelig.
Sant som du sier der Knut, å ha et bokmerke som skiller seg ut i mengden er litt viktig, samtidig som man da selvsagt bør tenke på hvilken side man bruker det på også.
Jeg ville nok ikke oppsøkt en advokat som hadde dette iconet, men å pushe avgårde og kjøpe noen ringetoner eller flashy greier til mobilen min..da hadde nok dette gjort seg.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hvis noen tar seg nær av min ordbruk "guttevalper" så får det stå for deres regning. Poenget med det jeg skrev, noe som var innlysende nok, var at kommer man med et uttrykk som "superkult" så burde man også kunne forklare hvorfor dette var så superkult!?!
Hvis ikke blir det på samme måten som om man skal si at alt er "kult" uten å kunne forklare hvorfor!
Hvis jeg skal gjøre en endring på mine ting må det være fordi det har en eller annen effekt!

....og jeg står fremdeles for at ting som beveger seg på en nettside tiltrekker seg mer oppmerksomhet enn ting som står i ro. Og, i dette tilfellet blir det TO forstyrrende elementer på en side da favicon vises i både min leserlinje og i fanen for nettsiden.
Jeg antar at de fleste av oss har andre ting vi ønsker skal tiltrekke seg første øyekast på en nettside enn et beveglig favicon.
Jeg sier ikke at et bevegelig favicon selvfølgelig kan være en artig gimmick - men, det er fremdeles et forstyrrende element.

Og, for å korrigere: JEG ER IKKE EN EKSPERT i php, css og alle andre dataforkortelser... Og, det var vel intet spørsmål i trådstarters innlegg her, så hvordan det ble trukket frem vet jeg ikke....
 

Knut

Medlem
Jeg ville nok ikke oppsøkt en advokat som hadde dette iconet, men å pushe avgårde og kjøpe noen ringetoner eller flashy greier til mobilen min..da hadde nok dette gjort seg.
Er selvfølgelig helt enig i dette.

Men uansett så vil vel dette med favicon bli som å spørre hva som er den beste bilen.
(Noe som er VOLVO såklart, men ett eksempel)
 

Tonny Kluften

Administrator
En av tingene med dette forumet er vel at vi skal dele av oss med nyttig informasjon som kan hjelpe hverandre et steg videre eller lære noe nytt!
At det sitter en gjeng med guttehvalper, ikke at du er det, rundt om og synes at ting er "kule" er lite matnyttig for meg!

Og, hvis jeg husker riktig så ville Kenneth at dette skulle være et litt mer seriøst forum enn en del andre forum på nett.
I det siste synes jeg det har blitt mer og mer "dårlige saker" og "tulllete" innlegg.... og jeg er sikkert ikke bedre enn andre!
Jeg trenger ikke enda et forum som tar opp min tid som det er for lite av fra før av - og jeg antar det er flere som har det på samme måten.
La oss få frem litt gode saker og legg tullet til andre dårligere forum!

Jeg mener bevegelige favicon kan være forstyrrende! Derfor liker ikke jeg det!


Ok, morna Jens, jeg blir her på webforumet så du får ha det bra da. Kanskje vi sees på et bedre forum en gang i framtida.

Og jeg må legge til. Jeg sa at jeg liker ikonet og syns at det er kult (der hvor jeg kommer fra bruker 40-åringer ordet kult). Det må være lov å like en ting, bare like det rett og slett. Som jeg også liker mye kunst fordi det fenger meg. Jeg er ikke typen til først å analysere kunst for så å bestemme om jeg liker det. Tvert i mot, først ser jeg noe jeg liker, som fenger meg, så analyserer jeg det hvis jeg syns det er nødvendig. Men det beste med å få nye sanseinntrykk er gleden ved å like det, ikke gleden ved å analysere det.
 
Sist redigert:

tyr897

Medlem
Jeg støtter msites i at det er et forstyrrende element, og går egentlig utover "usability" på siden.

Jeg ser forsåvidt også Knuts poeng i at den skiller seg ut blant bokmerkene, men personlig ville jeg aldri bokmerket en side med bevegende favicon. Nok et uromoment er ikke det jeg trenger, og gir meg en akutt avsmak for websiden, men så er jeg kanskje også litt konservativ i min browsing.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Du er svært så følsom og nærtagende da brukernavn.....

De fleste av oss her inne driver nettsider for å få mest mulig lesere/brukere og å tjene penger. Da er det smart å vite hvorfor man gjør ting! Konsekvens....

Og, et favicon er da ingen kunst..... !?! Og, mange 40 åringer jeg kjenner bruker også uttrykket "kult" - noe jeg selv også gjør selv om jeg ikke er 40! Forstod ikke helt hvor du tok 40-åringer fra.......er du 40år?
 

Tonny Kluften

Administrator
Du bør forvente å få svar på tiltale, eller er du typen som bare kan spy ut dritt og ikke forvente noe tilbake?

Tror ikke vi skal bestemme hva som er kunst og ikke her. Kunsthistorikere har prøvd å definere det i 250 år og er enda ikke enige.

Hvis du skal diskutere kvaliteten på webforumet eller andre ting som ikke har med den orginale posten å gjøre så skal det gjøres her:
Ris og Ros (og litt nytt fra WF) - Webforumet.no - Webmaster forum

Den neste som poster off topic her får infraction.
 
Topp