Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Svensker og dansker som support medarbeidere

xdex

Medlem
Er dette greit? Jeg regner med at grunnen til at jeg stadig vekk møter svensker (og noen dansker) når jeg ringer inn diverse support telefoner (eller annet kundeservice relatert) er på grunn av lønnskostnader? Eller er det nordmenn som ikke ønsker å utføre slikt arbeid? Kjenner jeg enkelte ganger blir provosert når jeg skal ringe inn, og ender opp med å bare delvis forstå hva som blir sagt.

Sitter i kø i 17 minutte, en "hyggelig" svenske besvarer telefonen og bruker begreper jeg måtte hatt undertekst for å skjønne. Ber om å få snakke med en norsk kundebehandler, og blir bedt om å ringe opp på nytt. Er det flere som opplever denne praksisen, eller er det bare jeg som er max uheldig? Svensk er nå ok, men enkelte danske ord skjønner jeg ingenting av. Når jeg ringer en norsk bedrift, og møter ett helt annet språk.

Hva med eldre som bare forstår norsk, er det slik at disse alltid må "prøve lykken" ?
 

Ole Avranden

utvandret
Nordisk samkjøring; slik som Elkjøp som valgte å sette hele kundesenteret sitt til København. Det sparer de noen titalls millioner på, men får selvfølgelig ikke tak i nok nordmenn til å sitte i Danmark og svare telefonene (til en lavere lønn). Så da blir det Veronica og Dorte som svarer, i stedet for Kari.

Billig i lengden? Neppe...
 
Topp