Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ta betaling med kredittkort

Kassimaja

Geocacher
Ser heller ikke at denne skulle være så mye billigere enn norske tilbydere. Ikke glem at det også har sin pris å fa full support på norsk hvis det skulle oppstå problemer.

Et annet problem som jeg irriterer meg over om dagen når det gjelder kortbetaling er disse hersens bankene (de aller fleste) som har innført 3D Secure. Har du en sånn digital dings som gir deg koder når du skal inn i nettbnken, må du bruke den når du skal handle på nettet også. Mange har ikke den duppeditten med seg over alt og jeg mister salg på det. Teller som er min innløser vil heller ikke la meg slå den av...

Ståle
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Hadde vært artig å se en konverteringstest på paypal kontra f.eks DIBS.
Vil tro at løpet er ganske jevnt som en følge av 3D secure.
 

Gomlers

Member
Ok, isåfall tar jeg tilbake at DIBS var dyrere.. jeg sjekket ikke prisene der før jeg skrev posten. Men ettersom hva jeg husker, var prisene til Cardia/DIBS såpass høye at jeg lot være å bruke dem på nettbutikken jeg hadde da.

Men men, uansett..
Hadde vært artig å se en konverteringstest på paypal kontra f.eks DIBS.
Vil tro at løpet er ganske jevnt som en følge av 3D secure.

Er ikke 3D Secure påkrevd når du slenger inn visa/mc nr. på paypal? I Norge er det jo tross alt nesten ingen(!) som har en paypalkonto, så da må de jo uansett frem med kredittkort.

Eller tar jeg feil her også?
 

Kassimaja

Geocacher
Jeg er overbevist om at koverteringsraten er omtrent identisk på norskspråklige sider. Det engelske språket kan hindre konvertering på PayPal og 3D Secure for DIBS. Hvis dette stemmer vil det være nærmest galskap å ikke paypal eller andre engelske betalingstjenester som ikke bruker 3D secure hvis du har en engelskspråklig side.

Ståle
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
DIBS/Cardia prisene har ikke endret seg stort de siste årene.

Meg bekjent har Clearpark (Teller) en løsning som er rimelig, de har lavere mnd. kostnader.
Har ingen erfaring med disse.

Meg bekjent har ikke 3D secure nådd paypal enda.

Gjorde noen konverteringstester med DIBS i fjor høst ca. 1 mnd etter at 3D secure kom. Det var da kun 40% av ordrene som ble betalt..
Med andre ord forsvant 60% etter at de kom inn i DIBS sitt betalingsvindu.

Men folk har vell etterhvert blitt mer vant til at de må frem med kodebrikken sin etterhvert..
 

Kassimaja

Geocacher
Jeg har i alle fall aldri oppgitt 3D Secure passord til paypal...

Ståle
 

Kassimaja

Geocacher
Akvario: Jeg har omtrent en 50/50 deling i juni og så langt i juli. Teller tviholder på 3D Secure selv om jeg tar risikoen selv og jeg har en side som ikke er plaget med mye svindel.

Ståle
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Har en kunde som klarte å få den deaktivert. Men dette var vell i vinter en gang.

Bytt til Paypal å se om konverteringen øker.

Om omsettningen din er under 100 000,- / mnd. vil det kostnadsmessig ikke være noen bakdel med å bruke Paypal(hadde en kunde en gang regnet ut..)
+ Bonus med høyere konvertering ?
 

Kassimaja

Geocacher
DIBS kan rent teknisk slå den av, men vil ikke gjøre dette uten klarsignal fra Teller. Hadde det vært flere store og gode kunder til DIBS som hadde lagt litt press på dem og innløseren sin, kunne vi kanskje fått gjennom atvi kunne slå den av på egen risiko

Ståle
 

Gomlers

Member
Jeg FATTER ikke hvorfor PayPal ikke er mer brukt her i landet... Satte det akkurat opp i nettbutikken med IPN og PDT Token (Payment Data Transfer), slang på NOK som valuta, og hei hvor BLODY genialt det egentlig er..

Kunne de bare fått frem norsk språk i tillegg nå så... Men det lar seg vel vente en 10 års tid til kanskje..

Skal bli gøy å se hvordan konverteringen blir med PayPal.

Noen som har noen andre erfaringer med PayPal vs. konvertering enn det som allerede er nevnt i denne posten?
 

Ctech

Medlem
Hei,

Er det noen her som kan prisforskjellene på de forskjellige betalingsmulighetene for nettbutikker i Norge.

Er det bare DIBS, BBS og Paypal som er mulig?

Jeg bruker Paypal, men lurer på hvor mye jeg mister av og ikke ha DIBS eller BBS.
 

Ctech

Medlem
Det må da være noen her som tilbyr begge deler, som kan gi eksakte tall på hvor mange som velger paypal i forhold til DIBS eller BBS
 
Topp