Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ta betaling med SMS

Gomlers

Member
Hallo, hallo!

Noe nytt på denne fronten? Husker jeg så en tråd med dette her for lenge siden, men fant den ikke igjen.

Derfor: Noen som kan komme med en forklaring til hvordan dette fungerer?

Må jeg ha avtale med 2 firmaer? Et firma som selger gatewayen, og et firma som tar seg av selve SMS'ene. (slik som strøm vs. linjeleie)

Også veldig interessert i å vite hva sånt koster... jeg vil at brukere skal kunne betale f.eks. 39,- / uka for abn. på et nettsted.

Kunde: Sender f.eks. <kode> 39 <tlf.nummer> hvor 39 er prisen på sms'en. serveren sender ut et unikt passord til brukeren, slik at brukeren kan logge inn på betalingsdelen..

Noen som kan fortelle og forklare litt om dette?

Ryktepoeng gies til gode svar!
 

affi

Medlem
Vi har etablert en avtale med IT4You (SMS4You), som leverer SMS-tjenester gjennom Vianett's SMS-gateway, bare rimligere - og som vi skal implementere i flere av forumene våre slik at brukerne kan registrere seg som "Premium members" vha overtakserte SMS-meldinger.

Har ikke så mye detaljer enda da vi ikke skal begynne med implementeringen før til høsten, men kan være greit å vite at telefon-leverandørene (Telenor, Netcom, osv) tar OVER 50% av summen ved bruk av overtakserte meldinger, noe som er hinsides ALL logikk - og det burde vært mye hardere konkurranse på dette området slik at vi kunne tatt i bruk mobil betaling på et mye større plan.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Når du nevner det, ja 50% er helt utrolig latterlig. Jeg synes det er synd ikke paypal (eller noe lignende) har sterkere markedet i Skandinavia. Det hadde gjort ting utrolig mye lettere. I USA og Australia har alle en paypal konto koblet opp mot VISA-kortet sitt pga av ebay. Derfor er det utrolig mye lettere å ta seg betalt for slike småtjenester og man slipper jo å betale 50% til andre parter.
 

Knut

Medlem
Det er fordi at Norge har vært kjent som ett "kortbrukergjerrig" folkeferd, altså at det har vært vanskelig å få brukere til å vifte med kortet for en femmer. Dette er mye bedre nå og de burde absolutt revurdere norge og norden da Paypal er noe de fleste stoler på og kjenner til.
når det gjelder priser på SMS så tror jeg neppe dette vil bli bedre for oss som bruker det. Grunnen er at brukerne ikke vet splitten og driter derfor i det. vi som bruker er for få til å protestere. Hadde det vært omvendt ville prisen mere fulgt den vanlige prisen på sms
 

picxx

Well-Known Member
Vi har etablert en avtale med IT4You (SMS4You), som leverer SMS-tjenester gjennom Vianett's SMS-gateway, bare rimligere - og som vi skal implementere i flere av forumene våre slik at brukerne kan registrere seg som "Premium members" vha overtakserte SMS-meldinger.

Har ikke så mye detaljer enda da vi ikke skal begynne med implementeringen før til høsten, men kan være greit å vite at telefon-leverandørene (Telenor, Netcom, osv) tar OVER 50% av summen ved bruk av overtakserte meldinger, noe som er hinsides ALL logikk - og det burde vært mye hardere konkurranse på dette området slik at vi kunne tatt i bruk mobil betaling på et mye større plan.

Hvilken avtale har du med disse kara.
Det er overhodet ikke noe problem å få til en avtale ned til 10 øre/melding om du har litt kvantitet.
Nå vi begynner å snakke kommunisme igjen.... ;)
 

sta

Medlem
Hvilken avtale har du med disse kara.
Det er overhodet ikke noe problem å få til en avtale ned til 10 øre/melding om du har litt kvantitet.

Det er uproblematisk å få avtale på sending av SMS til 10 øre pr. stk, men da snakker vi ikke CPM. Ved CPM ligger splitten stort sett på 50/50. Brukte dete i et prosjekt med et relativt tort volumn for et års tid siden, og da fikk vi en "veldig god" deal, som ga oss ca. 60% av inntektene, men da med et stivt månededsbeløp for avtalen i tillegg.
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
førstnevnte virket jo veldig bra da..
Jeg sendte netcom en e-post for noen uker siden og fikk da en link jeg ikke finner nå men da var det vel 50000 i året eller noe ? :S
men når jeg ser prisene her får jeg ikke det til å stemme
 

Gomlers

Member
betaling med SMS

Det jeg har funnet ut som virkelig koster mye penger, er hvis du skal ha eget nr. som folk sender til.. F.eks. <kodeord> 10 til nr. 7777 <- så vil det å kjøpe 7777 koste noe sånt som 80.000,- / etablering og ca. 17.000,- / mnd.

kanskje det var noe sånt du husker Julian?
 
Sist redigert av en moderator:

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Kobler nå til et vanlig telefonnummer slik at mottaker kan svare på sms uten kodeord.
Kostnaden for dette var rundt 300,-/mnd. mener.
 

Corzani

New Member
betaling med SMS

(1 år etter....)
Først vil jeg si en komentar til affi:
Veldig hyggelig at du anbefaler andre om oss, det settes stor pris på.
Så vil jeg gi en komentar til picxx som skrev:

"Hvilken avtale har du med disse kara.
Det er overhodet ikke noe problem å få til en avtale ned til 10 øre/melding om du har litt kvantitet."
--
Det stemmer det du sa der, med at du kan sende SMS for kun 10 øre men det var riktignok i den tiden denne tråden ble startet. Dessuten skal det sies at det var nok ikke mulig å etablere sms til 9-10 øre hvor du hadde kvalitet(SS7 ruter). Det vil si leveringsrapporter å en 99,9% leveringsgaranti.

Pr.dagsdato: 12.03.09, så er det ikke mulig å komme under 22 øre på SMS. dette er laveste tariff Telenor leverer, dem har sperret ute å høynet prisen til alle utenlandske operatører som hadde sms til 9-13 øre tidligere.
Netcom har gjort mye av det samme, å det er få ruter igjen som faktisk er mulig å i det heletatt bruke, hvor prisen er under 22 øre.
Det vil si at for å få en SMS pris på 22 øre i norge idag, kreves det et million-antall av SMS hver måned, om du skal ha direkte ruter.
Når det skal sies er mange av våre kunder bortskjemte med 25 øre per sms
uten noe krav til mye trafikk.
--
Å til Gomlers, så du gikk for Sendega.
Det er ikke et dumt valg, sendega har direkte rute mot alle tre gsm nett i norge,
(telenor, netcom & network norway).
Dem er et stabilt alternativ, vi har selv et form for samarbeid med sendega.

Utover det om det er noen andre som ønsker svar på spørsmål vedr. SMS Gateway/mobile tjenester så bare fyr løs så skal jeg svare så godt jeg kan:)

Mvh, Christoffer. IT4you AS.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp