Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tekst Etter Innleggstittel - Men Ikke For Alle Kategorier

i-net

Medlem
Okay,

Håper noen har en løsning på detta. Kanskje er det en superenkel løsning også, som jeg bare ikke ser akkurat nå.

Saken er den at er har satt opp en WP side slik at det skal komme en liten tekst etter innleggstittelen slik:

Kode:
<?php if (have_posts()) : while (have_posts()) : the_post(); ?>
			<h1><?php the_title(); ?> - TEKST</h1>

Dette fungerer vel og bra, men nå vil jeg ikke at "- TEKST" skal komme på innlegg som legges inn i visse kategorier på siden. Er det mulig å gjøre noe da for å unngå dette?

Mange takk for hjelp. :cool:
 

peterandrej

pensjonert moderator
Du finner en guide for dette i WP Codex, men kortversjonen er at du setter opp en enkel
php if in category ('kategori-ID') -> ikke vis tekst
else -> vis tekst
 

i-net

Medlem
takk peter for rådet. Var litt inne og så på WP Codex, men akkurat å løse denne problemstillingen går bare rett over hodet på meg. Kan rett og slett for lite php koding. (Har planer om å lære meg litt mer når jeg får tid). Så har omtrent ikke sjans her :D

såå..

php if; du kunne hjelpe meg, blir jeg en glad laks:

gladlaks.jpg


else

er det helt greit også :eek:

3542563490_180e6650cd.jpg
 

to-ov

Medlem
PHP:
<?php if (have_posts()) : while (have_posts()) : the_post(); ?>
			
if ( in_category(array( 'fruits', 'apples', 'bananas', 'cantaloupes', 'guavas')) ) {
<h1><?php the_title(); ?> - TEKST</h1>
}else{
<h1><?php the_title(); ?></h1>
}


Bytt ut fruktnavnene inni array() med kategorinavnene du vil skal vise ekstra tekst.
Har ikke testet denne, men du kan jo prøve. Som alltid: Husk Backup før endringer.
 
Sist redigert:

i-net

Medlem
takk to-ov! :D

Skal prøve dette. Men nå har siden min 39 kategorier, så jeg ville heller hatt det slik at hvis innlegg legges i en spesifikk kategori så skal "tekst" ikke vises, mens hvis ikke innlegget er i denne kategorien skal det være "tekst" bak tittelen.

Altså snu det på hodet i forhold til ditt forslag. Da blir det vel slik???:::
Kode:
<?php if (have_posts()) : while (have_posts()) : the_post(); ?>
            
if ( in_category(array( 'fruits', )) ) {
<h1><?php the_title(); ?></h1>
}else{
<h1><?php the_title(); ?> - TEKST</h1>
}

Skal det kunne virke slik jeg vil ha det også?? Snudd på hodet i forhold til ditt forslag altså...

uansett, mange takk. nå har jeg noe å prøve ut :)
 

to-ov

Medlem
hehe,jeg ser seff hva feilen er:

prøv dette:
PHP:
<?php if (have_posts()) : while (have_posts()) : the_post(); ?>
            
<?php if ( in_category(array( 'fruits' )) ) {
echo "<h1>".the_title()."</h1>";
}else{
echo "<h1>".the_title()."-TEKST</h1>";
}?>

Litt rotete, men jeg er trøtt

EDIT: fikset litt
 
Sist redigert:

i-net

Medlem
hehe, det gikk i hvert fall ikke...

"Da fikk jeg feilmeldingen: "Parse error: syntax error, unexpected '}' in /home/hemmelig/public_html/hemmelig/wp-content/themes/hemmelig/index.php on line 14"

En blank side med bare denne linjen.

Det er nok fortsatt en liten feil et sted som forårsaker dette???
 

i-net

Medlem
ja, nå gikk det NESTEN... nå ble det riktig, bortsett fra at nå ble pluttselig title/tittelen i en mye mindre skriftstørrelse og ikke H1 størrelse.

update: prøvde også å bruke <?php the_title(); ?> i steden for det du plutselig brukte der, men da ble tittlen helt bort og bare TEKST sto igjen.
 

i-net

Medlem
Dersom du har en siste fix sånn at hele tittelen + tekst blir i samme H1 størrelse så hadde det vært topp altså, hvis ikke er det et håp at når jeg våkner om noen timer så har peter eller andre kommet med den mest riktige php snutten for dette :D
 

to-ov

Medlem
ok, nåskal det funke, har testet litt på en wp-install her:

PHP:
<?php if (have_posts()) : while (have_posts()) : the_post(); ?>
<?php if ( in_category(array( 'fruits' )) ) {?>
<h1><?php the_title(); ?></h1>
<?php } else {?>
<h1><?php the_title(); ?> -TEKST</h1>
<?php } ?>
 
Topp