Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Testet ut Arena CM?

Nutz

Med lem
Hei fikk med meg i en tråd på Digi at "Arena CM" var open source.

Noen som har testet dette? Er det verd å "bruke"?
Burde vi starte en "komite/ utredelses-kommisjon / havari-kommisjon" på nye CMS?
-Har kun lastet ned tjærefila, kanskje titte litt på den i helgen..
Flere som er "interessert" i å "utforske/evaluere", eller er det "bare WP" som gjelder, og alt annet er bortkastet? :)

Arena CM finner du her.
ARENA CM - Hjem
 

Nutz

Med lem
fysjom.. selv Install-scriptet feilet på grunn av "gammeldags koding".
Frykter da at resten av pakka er like avleggs.

"Call-time pass-by-reference has been deprecated in..."
 

Nutz

Med lem
Filene er "datostemplet" 20 januar 2011 Kl 13:07 i "tar-fila".
De har i det minste rørt "pakka" i år. :)

Mulig de som utvikler har "glemt" at folk mister lett motet dersom det stopper opp i installasjonen.
Tipper utviklere ikke har kjørt en full install fra scratch på noen år og ikke har fått med seg de "ulumskhetene" som oppgraderingene av PHP har forårsaket..
 

Nutz

Med lem
... egentlig ikke, men kommer til å titte innom prosjektet med jevne mellomrom.
-Liker faktisk det at folk deler, og synes det er synd dersom prosjekter blir dømt nord og ned på grunn av litt små-bugs.
-Tror verden aldri har opplevd noe "perfekt", og vil heller vil kunne oppleve det når det gjelder CMS. :)

Fant noe nyere datostempler på hjemmesiden deres hos Github.
m0ns00n/ARENACM @ GitHub

-Men var ikke noe annerledes der når det gjelder oppdatert kode.
 

m0ns00n

New Member
Arenacm

Hei!

Det er jeg som skriver mesteparten av koden i ARENACM, og vedlikeholder opensource repo'et.

ARENACM trenger flere kodere, akkurat nå er det i hovedsak meg, med et antall testere der ute som deltar med rapporter og ideer. ARENACM har vært open source i et kort tidsrom, men utviklingen er der, dog ikke like rask som i større prosjekter. Systemet er meget norsk-orientert, og har vært utviklet for norske kunder siden slutten av 2004 (det er kun delvis oversatt til engelsk).

Installeren har aldri hatt noe stort fokus da systemet aldri ble skrevet som et opensource system. Denne delen vil bli omskrevet ganske snart.

Hvis dere har spørsmål svarer jeg gjerne i denne tråden :)
 

Nutz

Med lem
Velkommen Monsoon..
Beklager den "fysjom"-kommentaren. :)
Så igjennom litt den helgen, fikk aldri testet ut her lokalt.
Skal det kunne bli benyttet hos de fleste, så må nok installeren være helt uavhengig av "init.sh" -det meste kan vel løses med å bare Zippe alt etter denne er kjørt hos deg.
Eller er det noe helt spesielt som må til siden heftig bruk av symlink?
 

m0ns00n

New Member
Det som er bakgrunnen er at på en server med flere kunder ble ARENACM tradisjonellt lagt i /usr/local/arena2 (fra gammelt av /usr/local/arena) og det var flere script, som update.sh, checkdb.sh etc - init.sh er en legacy fra den gang.

Vi jobber med en ny installer. Denne blir slik som Wordpress sin (ca).

Angående symlinks er det helt unødvendig, det er også bare pga /usr/local/arena2 problematikken. Du kan også bare kopiere admin, lib og web etc inn i en mappe og gjøre det slik.
 

Nutz

Med lem
:) Så bra!
Håper du "stikker innom" og annonserer når installasjonsprosessen er klar til testing..
Er i det minste en som gleder seg til å prøve her..

BTW: Klarte ikke å logge meg på demo-kontoen deres..
Så heller ikke noen steder der demopassord og demobrukernavn var oppgitt..
 

m0ns00n

New Member
Jess det skal jeg gjøre.

ARENACM.org er ikke lenger vedlikeholdt av meg, fordi det firmaet jeg jobbet i under utviklingen frem til open source versjonen ble lagt ut sitter på siten og kodene. Demosiden ble aldri lagt ut der. Jeg skal få opp en demo en av dagene, så skal jeg annonsere det her :)
 
Topp