Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Testmiljø WP

modesty

Medlem
Hei,
jeg ønsker å sette opp et WP test miljø for min nettside, da WooCommerce kommer med en større endrig og jeg ønsker å teste den før jeg går live med min side.

Jeg har opprettet en egen undermappe under www/TEST og lagt inn WP innstallasjonsfilenene der.
Videre har jeg laget en www-videresending fra www.test.domene.no til http://www.domene.no/TEST/ og krysset av i sjekkboksen for at URL skal bli stående i adressefeltet.

Jeg har lagt inn påloggingsinfo til ny (og dedikert) DB i WP-config.php filen på www/TEST

Når jeg nå åpner www.test.domene.no er siden bare hvit og det kommer verken feilmelding eller start av WP innstallasjon.

Noen som kan ha noen ide om hva jeg kan ha gjort feil ?

Torill
 

modesty

Medlem
Hmm, var litt kjapp. Etter å ha flyttet over kopi av nettsted i TEST mappen så endret jeg DB i wp-config.php til å peke på egen DB. Det medførte at innstallasjonsveilederen kom opp likevel.
Prøvde med en eksport /import, men det funket ikke.
Må de peke på samme DB for at det skal være som en kopi ? Eller må jeg kopiere overmappen en gang til ?
 

spikre

peterhamre.no
1. Kopier alle filene fra nåværende mappen til ny mappe.
2. dubliser hele databasen
3. endre wp-config med den nye filbanen, samt nytt databasenavn
- Du ha en identisk kopi for testing.

Tips: I steden for å flytte til en egen database, kan du legge inn et eget prefix. Dette er ofte raskere og enklere.
 

modesty

Medlem
1. Kopier alle filene fra nåværende mappen til ny mappe.
2. dubliser hele databasen
3. endre wp-config med den nye filbanen, samt nytt databasenavn
- Du ha en identisk kopi for testing.

Tips: I steden for å flytte til en egen database, kan du legge inn et eget prefix. Dette er ofte raskere og enklere.

1.Kopier hele www/ ?
2.Hvordan dupliserer jeg databasen?


Setter pris på hjelpen :)

Torill
 

modesty

Medlem
TESTsiden er nå på www.test.domene.no og "lever" et eget liv utenom hovedsiden min. Men ingen av innstillingene som gjelder f.eks WooCommerce er slik hovedsiden min er. Når jeg åpnet www.test.domene.no var alle utvidelser deaktivert. Jeg aktiverte dem, men alt av innstillinger som jeg hadde på hovedsiden er ikke på testsiden.

Jeg lastet ned en kopi av www/ i Filezilla, og lastet den opp igjen på www/TEST og endret Config navn til ny (egen DB).

Jeg har også prøvd å ha denne wp-config filen i www/TEST til å peke til hovedsidens DB, men det ble bare tull. (tydelig feil)

Har også Har kopiert ut DB til en fil, men vet ikke hva som var meningen jeg skulle gjøre videre med denne ?

What a girl to do ? skulle gjerne fått dette til for å kunne oppgradere WooCommerce, nærmer seg lansering av siden min :eek:

:)
 
Sist redigert:

modesty

Medlem
Etter en del frem og tilbake brukte jeg plugin Duplicator.
Med den følge en innstasjonspakke som gjør at du lett kan kopiere hele siten over på en testlokasjon.
Husk bare å ha riktige Permissions på mapper på FTP (755) og nok diskplass. Da fungerer den utvidelsen som en drøm.
Testmiljø ( identisk) er oppe å går :)
 
Topp