Kjapp og trygg hosting for Wordpress

That free thing - TFT - ny pyramide?

Mortenxx

Medlem
Denne pyramiden her kan man like gjerne velge å overse. Det er ikke verd å bruke tid på kritikk eller undersøkelser.
* Beløpene er små, folk opplever ikke akkurat noe stort tap om dette kollapser.
* Det kommer ikke til å "kollapse", folk bare trekker seg når de blir lei av å være medlem.
* Dette flater ut veldig fort. Det var "in" bare en kort tid. Totalt er det 571 medlemmer i Norge ifølge kilde

Istedenfor å sjekke ting selv velger jeg å kopiere inn ting fra Hegnar Online
HegnarOnline - Debattforum
Dette er status for That Free Thing
Her er en fersk oversikt over antall norske deltakere og deres plassering på selskapets egne ranking. Antall sponsede medlemmer gjengir kun dem som er personlig sponset av den enkelte konsulent, og downline er normalt betydelig større. Fortsatt tyder mye på at Rune Fjørtoft ligger øverst i pyramiden av de norske deltakerne.

Rank Navn Betalte sponsede Gratis sponsede Totalt
13 The Marketer 91 253 344
20 Magnus Haga 67 97 164
21 Rune Fjortoft 65 136 201
24 Ketil Rekve 55 128 183
62 Johan Kloster 30 27 57
163 John Olsen 18 9 27
170 Anders Hørvel Larsen 17 44 61
352 sissel nerland 11 5 16
362 Aksel Kloster 11 0 11
383 Bjørn Jamtli 10 9 19
386 Rolf Bersvendsen 10 8 18
466 Jon-Petter Holen 9 2 11
479 Terje Jensen 8 22 30
486 Tom Rohr 8 12 20
571 siw anita solbjør 7 7 14
726 Karen Knutsen 6 1 7
793 Claus Scavenius 5 16 21
806 tore halvorsen 5 10 15
816 Trond Viggo Hansen 5 8 13
817 Hasse Andre Johnsgaard 5 8 13
832 Vegard Hoem 5 7 12
852 Ove Solbakken 5 5 10
890 Geir Tørnes 5 3 8
952 Tore Andre Riise 5 1 6
956 Nils Hasto 5 1 6

The Marketer er ingen ringere enn Per Gunnar Hoem, den norske WMI-toppen. Av disse 25 som har vervet 5 eller flere betalende medlemmer er det kun Rune Fjørtoft, Siw Anite Solbjør, Karen Knutsen, Tore Halvorsen, Tore Andre Riise og Nils Hasto som ikke er WMI-medlemmer (meg bekjent). Vegard Hoem er sønn til Per Gunnar Hoem, og Aksel Kloster (jr) er bror til Johan Kloster.

Totalt er det vervet 571 medlemmer i Norge. Dersom man studerer Johan Klosters webinar på E24 finner man at det 31. mars var 369 norske betalende medlemmer. Til tross for at antall personer som markedsfører TFT er gått opp, har altså de siste 2 ukene vært betydelig dårligere enn de 2 første. Ser vi på USA har utflatingen vært enda tydeligere. Her var det 13145 medlemmer 30. mars, mens det idag er 14375. Man vervet altså over 13.000 medlemmer den første måneden (mars), og sålangt i april har man bare vervet drøyt 1000 amerikanske medlemmer.

Negativ medieomtale og uttalelse fra Lotteritilsynet er nok en medvirkende årsak til at dette har bremset opp i Norge. Det vil da være overraskende om dette konseptet skulle nå 1000 norske medlemmer.
Jeg tviler på at negativ omtale er årsaken til den lave interessen. Jeg tror at folk rett og slett ikke GIDDER å delta her, bortsett fra de som er litt "hekta" på nettverk. Jeg tror imidlertid at medlemstallet i Norge langt kommer til å overstige 5-10.000 totalt, hvis man også regner med de som slutter. Det vil si at jeg tror på en haug av kortvarige medlemmer, som er medlem i 1-3 måneder før de slutter - "det koster lite, så jeg kan ihvertfall SE på dette"-medlemmer.

Vurderingen min er basert på at jeg selv ikke er spesielt interessert i gratistilbud. Jeg svarer nei til absolutt alle telefonselgere som skal sende meg noe gratis, uansett hvilken verdi de mener at det har. Jeg klikker heller aldri på annonser som lover noe gratis. Jeg VET at enkelte tiltrekkes av slike tilbud, men jeg vet også at folk blir temmelig kjapt lei av dem.
 

Mortenxx

Medlem
Jeg nedjusterer anslaget for hvor mange medlemmer de kan tenkes å få totalt, fordi dette går TREGT. Det ser nesten ut som om de får problem med å passere 1000 deltakere, ihvertfall hvis interessen daler like kjapt som den har gjort de 2 siste ukene (kilde = samme tråd som jeg linket til i forrige post - klikk på "vis alle innlegg" nede til høyre).

Folk ser ut til å BRÅTT miste interessen, selv om de har vervet mange. Det var en ganske uventet utvikling. Det er riktignok noen som fortsetter å rekruttere, kanskje omtrent 10-15 nye deltakere hver dag.
 

Mortenxx

Medlem
Stoppet opp på snaue 1500 deltakere
I Norge har dette stort sett stoppet opp. Det verves fortsatt deltakere, men det er omtrent like mange som sier opp medlemskapet også. Selskapet har nå også begynt å regne med utmeldte medlemmer i statistikken over medlemmer, altså at de "pynter på tallene" for å kamuflere at folk melder seg ut.

Sør-Afrika er det eneste landet som har noen særlig fremdrift på verving (1700-1800 totalt). I resten av verden ser det ut til å ha stoppet opp eller være på vei nedover - eller at det ikke har klart å "ta av" i det hele tatt i de aller fleste land. Land med nylig kollapsede/forbudte pyramider har vist mest interesse

De av deltakerne som først og fremst var interessert i gratisprodukter ser forresten ut til å være fornøyd med dette konseptet, altså at de HAR funnet ting som er av interesse. Det er stort sett deltakere som satset på dette som inntektskilde som har mistet motivasjonen. Jeg tror mange føler seg litt lurt av kompensasjonsplanens eksempler på inntekter, siden ingen har klart å komme i nærheten av eksemplene engang.
 
Topp