Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Themeforest blokerer hele kontoen ved klage

Stoppet

Banned
Har kjøpt drøssevis av themes og plugins på themeforest/codecanyon. Kjøpte så et plugin som ikke virker i det hele tatt og utvikler hjelper ikke tilstrekkelig får å få det brukelig.

Har klaget på kjøpet hos paypal og få sekunder etterpå stengte themeforest hele brukerkontoen min. Får ikke tak i oppdateringer eller noen ting på andre kjøp.

Dette er en ganske spesiell praksis. Andre som har opplevd lignende?
 

Stoppet

Banned
Så du kjøpte altså noe på Themeforest med PayPal, og så tok du etter en stund kontakt med PayPal og fikk dem til å reversere kjøpet?
Ja jeg klaget og ba om pengene tilbake. Ganske frustrerende. Her er svaret fra envato:

Thank you for your message to Envato Help Team, my name is Rob and I'm happy to be of assistance. I've taken a look at your account, and it looks like it's been disabled due to a PayPal dispute or reversal that was opened:

Envato Market system automatically freezes your account as a security measures when a PayPal dispute is received so you will be unable to login until the dispute is resolved/closed.

In order for us to re-enable the account, we must have confirmation of any funds owed to us that were reversed. If the funds have not yet been reversed into your account, then you can contact PayPal support and have them cancel the reversal.

If the funds have already been reversed back into your account, you need to make a manual payment. You can send it to paypal@envato.com. Please let us know the transaction ID so that we can verify the successful transaction and re-enable your account.

I look forward to hearing back from you.

Robert B
Envato Market Help Team
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg tviler på om det er noe PayPal liker. Du kan sikkert videresende det til de, så kan PayPal si et eller annet til Themeforest om det (jo det har alt med fall-høyde å gjøre etc, men dét gjelder både PP og TF og det er alternativer til begge; WF ranker jo ganske bra).
 
En klage må du jo ta med Themeforest direkte og ikke første gjøre "chargeback" gjennom PayPal. Jeg har selv klaget to ganger på diverse greier de siste årene, og begge gangene fått pengene tilbake fra Themeforest.
"Chargebacks" blir ofte brukt i forbindelse med svindel, så ikke rart de stengte kontoen din.
Bra (og litt flaks) at kontoen din blir åpnet igjen :)
 

Stoppet

Banned
En klage må du jo ta med Themeforest direkte og ikke første gjøre "chargeback" gjennom PayPal. Jeg har selv klaget to ganger på diverse greier de siste årene, og begge gangene fått pengene tilbake fra Themeforest.
"Chargebacks" blir ofte brukt i forbindelse med svindel, så ikke rart de stengte kontoen din.
Bra (og litt flaks) at kontoen din blir åpnet igjen :)
De svarte ikke på henvendelser før jeg gikk via paypal. Uansett ser jeg på det som alvorlig at de holder mine andre kjøp som gissel for å tvinge frem en tilbakekallelse av paypal klagen.
 
Kunder som gjør slike chargebacks blir sett på som "høyrisiko-kunder", og da har de ikke noe annet valg enn å stenge hele kontoen din. Bra du i det hele tatt får kontoen åpnet opp igjen og får fortsette kundeforholdet.
Alle med litt erfaring fra nettsalg har opplevd slike "chargebacks" som kommer helt ut av det blå uker etter at varen er sendt. Slike kunder ønsker man rett og slett ikke. At support hos Themeforest ikke svarte på din henvendelse etter noen timer, er ingen gyldig grunn til å gjøre en chargeback.
 

Stoppet

Banned
Mulig at jeg har vært litt kjapp her @Knut Hunderi men da burde de blokkere tilgangen til dette ene pluginet. Har jeg kjøpt 4 hus av en utbygger og gjort opp, så kan de ikke skifte lås på disse fordi jeg ikke betaler det 5. Det er 5 forskjellige juridiske avtaler.
 

Stoppet

Banned
De har svart nå og refundert pengene og fjernet pluginet som var ødelagt.
 
Topp