Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tid for fjerning av advarsel - Google

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg fikk noe snadderkode på en liten landingsside jeg har. Fikk fjernet koden kjapt og ba Google om å gå igjennom siden på nytt slik at de kan fjerne den fæle advarselen som kommer opp når man prøver å gå inn på nettsiden.

Dette er nå to uker sider, og jeg aner ikke hvor lenge jeg må belage meg på å vente før de har gjort dette.

Noen som har gjort dette før og har en idè?
 

alterego

Medlem
Jeg fikk samme melding i går. Fjernet filene, logget inn på Google Webmaster Tools og gav beskjed til Google om at de skulle sjekke på nytt.

I løpet av minutter var meldingen borte.
 

picxx

Well-Known Member
Du kan jo sjekke når google sist crawlet siden din (og hva de fant da).
På sider som blir ofte oppdatert (blogger t.ex.) går det ofte minutter/timer, så er det borte, mens det på statiske (landingssider) sider kan gå ukesvis før de får sjekket din request om å ta vekk advarselen.
 

picxx

Well-Known Member
Fant faktisk litt mer snadder der, men NÅ er den ren.

Hvis du leter manuelt så gå ihvertfall gjennom alle .php, .js og .html filer og let etter UI kode.
Sjekk også at det ikke er lagt inn UI filer (f.eks. rare og store bildefiler, gjerne i img/ mapper).
Blir disse UI filene liggende hjelper det ikke å fjerne koden i filene, da det hele ganske sikkert er styrt eksternt, via disse UI filene.
Hadde et helvetes styr for noen år siden da 20-30 av sidene mine ble angrepet med dette (husker ikke hva det heter, men er diskutert her på webforumet) dritten og jeg slettet og slettet, men etter minutter var filene like fulle av dritt.
Husk også å være sikker på at pc'en din er ren, pluss, forandre alle passord på ftp tilkoblinger og wp-innlogging.
 
Topp