Kjapp og trygg hosting for Wordpress

til gode mva,ingen innbetaling, hvordan bokføre

Tiger77

New Member
Hei

Driver liten enkelmannforetak.. Denne gangen får jeg 12 kr til gode av mva.,Hva gjør jeg? Hvordan registrere det i regnskapet? Får jo ingen innbetaling pga så lite beløp
 

Tiger77

New Member
Takk...Et pørsmål til...er ganske ny i forhold til regnskap:( Får ikke banken til å stemme. Kunden betalte 62 øre for mye til meg..Hva gjør jeg med det? hvordan kan jeg korrigere det?
 

Steve Cash

Medlem
Hvis noen har betalt 62 øre mer enn fakturaen lyder på så stemmer vel banken med kontoutdraget, men du har en kreditsaldo på kundekonto, vil jeg tro. I så fall kan du føre debet kunde og kredit en eller annen konto for øredifferanse eller annen inntekt.
 

Tiger77

New Member
takk igjen,,men må ha d med teskje..Fører regnskap i fiken og har ingen konto som heter Øre differanse, bruker Andre inntekter i stedet for, men da får jeg 12 øre utgående mva
 

Steve Cash

Medlem
12 øre er jo heller ikke så mye, men det må finnes en konto rundt 3900 som har mva-kode som ikke gir mva-beregning. Hvis det ikke gjør det kan du kanskje overstyre mva-koden. Hvis dette er vanskelig å få til så gjøre det nok heller ikke så mye som du fører vekk dette beløpet mot konto for andre kostnader, i alle fall ikke hvis det står et beløp der fra før. Om det beløpet reduseres med 62 øre har liten betydning.
 
Topp