Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding ønskes på Bilsiden

gecko

Medlem
Hei,

Jeg holder på med en ny varsjon av siden til en bilside/bilklubb.

I linken under følger forsiden, ingen av linkene fungerer da jeg ikke har giddi å lagt ut hele siden da det ikke er her siden skal ligge.

Alt av tilbakemelding mottas med takk.

KoreanStreetRacing
 

Keanu

Geek
Først vil jeg anbefale å lage menyer basert på CSS istedet for det jeg antar nå er javascript(?). Jeg blokkerer alt av javascript og når jeg kommer til siden ser den i utgangspunkt slik ut:


For det andre, så bør du forandre hvordan bakgrunnen er laget og lagret. Nå er den ett stort bilde, men del den heller opp og bruk repeat. Slik den er nå, så ser jeg faktisk ikke copyright etc som er på bunnen fordi background ikke får scroll, pluss at det er hvitt til høyre på siden fordi den ikke er på repeat. Dessuten er den unødvendig stor.

Ellers ser den vel grei ut, selv om den er litt for "pixelated" etter min smak, da spesielt KSR-logoen.
 

gecko

Medlem
Det med bakgrunnsbildet skal jeg endre på.
Logoen skal også fikses.

Jeg skal også se på bruken av frames.

Takk for tilbakemelding sålangt, kom gjerne med mer og gjerne noe mer konstruktivt enn såå 1997. Hva er 1997 med siden? Hva synes dere egentlig om siden?
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Det som menes med at siden er sååååå 1997 går på at designet ligger på det nivået nettdesign lå på for 10 år siden. Det er med andre ord totalt utrangert.
 

gecko

Medlem
Hva er det som gjør at designet er så utrangert? Vis meg gjerne et eksempel på hva du mener er dagens design.
 

Keanu

Geek
Et eksempel kan være rammene du bruker. De har en slik glow-effekt som var populær for tiish år siden. Omtrent ingen nye sider slikt fordi det får dem til å se gamle ut.
Det andre jeg kan nevne i farten er midt-stilt tekst. Selv hater jeg midtstilt tekst, og det ser man heldigvis lite til i dag.
 

peterandrej

pensjonert moderator
For inspirasjon i ditt videre arbeid med design, så kan du jo alltids se på sider som eksempelvis Design Meltdown. Se igjennom, se hvordan folk har løst problemer, se hvordan ting er satt opp, osv.

Ser du litt her, så ser du raskt at ditt design er utrangert og dårlig.
 
Topp