Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding Agurkposten.no

peterandrej

pensjonert moderator
Agurkposten er erstatningen til Peterandrej.com - tullebloggen over alle tulleblogger. Innholdet blir babes, tull, vas, gøy, kjendiser, guider, falske anmeldelser av gadgets, og egentlig alt sånt som jeg synes er veldig gøy. Blir gøy å finne på mye dritt. Dette blir tullete, og målgruppen er stort sett unge menn med sans for slikt.

Siden jeg ikke skriver under mitt eget navn lengre - kan jeg være litt frekkere. Mamma og bestemor kommer aldri til å finne agurkposten uansett. Det kunne de jo med Peterandrej, og det var jo litt dumt. Er ikke alt jeg vil mamma skal lese liksom.

En annen ting er jo at et navn som agurkposten tilsvarer "tjeneste" isteden for Peterandrej - som tilsvarer "personlig blogg". Mulig det blir lettere å finne annonsører bare på grunn av det - vet ikke. Får se.

Tilbakemelding ønskes på:

DESIGN:
Dette skal ikke se "bloggete" ut, men litt mer "avis". Derfor er artikler på forsiden gruppert slik de er. Samtidig skal det ikke være rotete. Det er selvsagt en fordel om det ser bra ut.

Hva synes du? Forslag til endringer?

Husk at det bare er 10 artikler på siden nå, så det er vanskelig å lage særlig mye menyer og slikt i sidebaren - da det ikke finnes noen menyer å gruppere. Dette gjelder forsåvidt hele siden.

INNHOLD:
Jeg vet at flere bloggere å aviser viser mer og mer videoer og slikt. Ville du lagt til noe slikt - i ex sidebaren: "ukens video". Eller er det unødvendig?

Andre ting du kunne tenke deg at passet?

GENERELT?
Egentlig bare et slags "førstehåndsinntrykk"? Hva slår deg med det samme du besøker siden for første gang? Si rett ut hva du mener... Førsteinntrykket ditt er viktig for meg. Jeg må rette meg etter brukerne..

Kult om du gir tilbakemelding. Og nei - siden er selvsagt ikke ferdig. Må legge til litt sånn ikoner og slikt her og der for å få et gjennomført uttrykk og slike småting. Men, det blir seende slik ut i grove trekk.

Agurkposten.no
 

haugslett

Medlem
Kanskje litt mer whitespace i headeren? Synes det ble veldig trangt der med Facebook, sosialeringskolen, osv.

Synes også menyen til høyre gikk litt i ett. Kanskje større skrift, litt mer luft over og under hver link og eventuelt litt relevant grafikk hadde hjulpet folk å finne raskere frem?

Ellers var det bra, etter min mening. Kul logo og fint og ryddig oppsett.

Lykke til videre, synes du har morsomme tekster. :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Har endret en del på siden fra forrige runde.

Endringene er stort sett gjort fordi jeg plutselig fant ut at jeg hadde en sidebar som ikke lot seg putte annonser i pga bredden.

Nå har jeg gjort følgende:

- Endret header (bra eller dårlig?)
- Endret hele utformingen (bra eller dårlig?)

Litt om størrelser:

Ingenting er tilfeldig. Dette er tatt rett fra VG.no og sider som det. Dette skal først og fremst være et effektivt design med tanke på annonsering. Derav størrelsene på ting:

Venstre kolonne: 120px
Innholdsfelt: 468px
Høyre kolonne: 300px

Høyre kolonne og innholdsfelt slås sammen til 768px på enkeltsider for en annonse øverst over innholdet.

Når jeg lager denne siden ser jeg at vi nordmenn først og fremst sliter med at annonsører lager bannere i faste størrelser (120x120px, 468x60 (400) px, 768x150px) - og det må vi forholde oss ganske kraftig til. Derfor ser nettaviser ut som de gjør. Og derfor ser Agurkposten omtrent likedan ut.

Jaja, gi en tilbakemelding på utviklingen.. Setter pris på det.

Ryktepoeng til alle som gidder å gi en konstruktiv tilbakemelding!!!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Kan jo kjapt legge til at straks jeg får postet litt i seriene mine (sosialiseringsskolen, gjett puppen, ukens kvinne, osv) - så blir de frontet i sidebarene i steden for all reklamen. Det blir reklame der også, men ikke så voldsomt mange bannere som det er der nå.

Noen som har noen supre tricks til steder man kan hente bilder av babes og slikt? Tenkte på å signe meg opp for noen affiliate-programmer for noen...ehh...porrsider - og så bruke bildene av damene der. Finnes jo bilder av dem med klær også, og så er de jo sexy og slikt. Får garantert lov til å bruke bilder når man er affiliate eller hva? Noen som vet om sites man kan signe seg opp på?

(hvis du ikke vil bli stemplet som "mannsgris" eller noe kan du sende meg en pm..)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Tenkte på det med sterke farger faktisk. Men, for å være ærlig; jeg er ikke så flink (enda) at jeg fikser å sette opp sterke farger. sterke farger er jo mye vanskeligere enn gråtoner.

Dessuten gjør gråtonene at annonsene skiller seg bedre ut enn hva som ville vært tilfelle hvis det var sterke farger.
 

picxx

Well-Known Member
Hei peter.
Du kan sjekke ut noen av disse for å få bilder av skikkelige babes:
Twistycash
MediumPimpin (avataren min har en side der)

Bare husk å lese TOS og slikt før/etter du har signet deg opp.
Er ganske strenge regler for hva du kan gjøre med sponsor content.
 

haugslett

Medlem
Tenkte på det med sterke farger faktisk. Men, for å være ærlig; jeg er ikke så flink (enda) at jeg fikser å sette opp sterke farger. sterke farger er jo mye vanskeligere enn gråtoner.

Dessuten gjør gråtonene at annonsene skiller seg bedre ut enn hva som ville vært tilfelle hvis det var sterke farger.

Hva med fancygrønn skrift her og der, strategisk plassering? Skal ikke mye til for å få oppfrisket litt.


Anbefaler deg å ha link over hele menyboksen og ikke bare skriften (både best-of og menyen)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Har endret en del på agurkposten.

Særlig disse punktene:
  • En feature-boks helt øverst som roterer ulike seksjoner
  • Laget custom-sider til et par kategorier for å teste. Handler om å vise flere artikler fra samme kategori og dessuten target-advertising.
  • Forsiden er delt opp i seksjoner.
  • Lagt til custom-fields for å styre thumbs på forsiden
  • endret en hel del på design her og der

Greia er jo at jeg med dette presser Wordpress til det ytterste av det WP er laget for (som jo er blogger). Det er ikke så voldsomt mye om å gjøre at det er mer hensiktsmessig å benytte et mer avansert CMS.

Likevel, dette designet (en versjon av det iallefall) blir det mulig å kjøpe om ikke lenge. Blir å legge det ut for salg i løpet av neste uke. Prisen blir ca $79-99 pr kopi uten support, og en del mer for en kopi med support. Blir også å tilby en custom-pakke der man betaler et brukbart beløp ($499) og så tilpasser jeg designet og koden helt etter hva du vil.

Det er flere fordeler med et slikt theme, blant annet dette med target-advertising. Kort fortalt; hvis du er i kategorien "babes" ser du reklame for sexy desktops og slikt, og hvis du er i kategorien "sport" ser du reklame for Viasats sportspakke.

Dette er det ingen WP-themes som gjør pr idag.

Så, tilbakemelding på design og utforming? Dessuten; legg til en kommentar om hva som skulle til for at du hadde kjøpt dette temaet.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det var en liten sak jeg må kommentere:

123.png


Dette er ett bilde fra Opera, og i Internet Explorer blir denne enda verre.
- Bare ett lite tips, tilfelle den ikke kommer i firefox.. Det vet jeg ikke. :)

- Bare kjør på og få dette for salg.. Det er jo "bærre lekkert" hele greiene :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det er ingen feil det der. Du har bare åpnet en enkeltside der jeg ikke har laget en mal til kategorien saken ligger i.

Foreløpig er det bare gjett puppen og sosialiseringsskolen som har egne templates, så de andre kategoriene vil vises litt "feil" akkurat som det du påpeker. Greia er at det ligger en tom <div> der, som kategori-bildet skal ligge inne i.

Feil:
Agurkposten.no » Tone Damli Aaberge er fornøyd med kroppen sin

Men det skal bli omtrent slik:
Agurkposten.no » Hvordan oppføre seg i tilfelle krig
og slik:
Agurkposten.no » Gjett Puppen, episode 2

Skjønner du? Og så må jeg selvsagt sette opp egne reklamer til hver enkelt kategori. Blir ikke så mange egentlig, så det burde gå bra.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Endret på designet igjen. Nå er målet at det skal se litt ut som en marginal avis som ingen leser... noen som klarer å se hvilken nettavis dette er laget med "inspirasjon" fra?

Spøk til alvor: VGNett har etter min mening den mest effektive layout når det kommer til å tjene penger. Da tenker jeg på annonseplassering og størrelser. Så jeg skal test dette liksom. Om det funker.

Tanken er å fylle opp forsiden (holder på med dette) med alt mulig dritt. Og så blir undersidene mer "standard". Det er forsiden som selger inn, så den må være dritfull. Noen som har noen forslag til hva man kan fylle opp med, sånn forutenom artikler og annonser?
 

picxx

Well-Known Member
sånn forutenom artikler og annonser?

Det er vel det eneste du trenger?
Du trenger jo ikke å la annonsene se ut som annonser og artiklene som artikler?... kreativitet er viktig.. :)
 
Topp