Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding for en informasjonsportal

selbekk

Medlem
Hei!

url: Outcasts.no - Hovedsiden


Jeg arbeider med en nettside (et studentprosjekt, faktisk), som skal handle om uteliggere, narkomane og rusavhengige. Mitt lille humanitære prosjekt, so to speak. Uansett, denne siden skal henvende seg til folk flest. Poenget med hele prosjektet er å endre folks oppfatninger og fordommer rundt disse svakerestilte personene.

Nå, jeg er ikke fornøyd med designet, men jeg klarer ikke å komme meg frem til en god løsning. Siden vil (som dere ser, inneholde en rekke forskjellige artikler, så den må være optimisert for å lese disse, samt vise bildemateriale relatert til disse sakene.

Så er det noen forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg redesigner gjerne hele shiten, jeg vil bare at det skal bli best mulig. Noen pointers hadde blitt verdsatt!

Kristofer
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg syns ikke det var så ille faktisk. Kan vel si at jeg daglig kommer over verre nettsider enn akkurat dette her. Om jeg skal kommentere det jeg legger merke til når jeg kommer innom nettsiden så må det være som følger:

Jeg forstår ikke med en gang hva for en nettside Outcasts er. Jeg har aldri hørt navnet før, og dersom jeg ikke har blitt henvist til Outcasts.no av f.eks deg vil jeg ikke forstå noe som helst før jeg navigerer meg innom "Om oss" siden. Det er jo forsåvidt greit, men det kunne vært gjort litt bedre med å f.eks plassere litt informasjon i headern.

Den ene av de 3 artiklene på fremsiden tar hele skjermen min alene. Den er altfor stor. At bare tittel har en fontstørrelse tilsvarende 70px er litt for mye av det gode. Det var jo så stort at jeg skulle tro bokstavene ville ut av skjermen. Du kunne muligens kanskje kuttet litt ned på denne artikkelen og lurt inn noe informasjon om hva Outcasts.no faktisk er for noe der.. (bare et eksempel altså.)

Skikkelig tøff slider du har på bunnen. Jeg legger derimot merke til at linkene ikke funker som de skal. Evt - Om de funker som de skal da må jeg innrømme at jeg ikke får en følelse av at det er et galleri jeg har gått innom slik som det står i tittelen på denne slidern.

Når jeg klikker meg innom endre kontrast i footern får jeg noe jeg syns var enda mer rart. Her var det nemlig ikke bare kontrast som forandret seg, men plutselig var fonten også i en enorm størrelse på alle de tre forsideartiklene, og også på "galleri" over slidern der nederst. Videre var også fonten noe grusomt svær inne på artikkel-siden hvor man får presentert alle artikler. (og ja, også inne i artiklene var det litt stort...) Vil også nevne at jeg syns dette var en unødvendig funksjon, og at jeg tror du med god samvittighet kan kutte den ut.

Ellers kan jeg også benytte anledningen til å informere om et kontaktskjema dere henviser til, men som ikke finnes. Det er jo litt lurt å faktisk ha et kontaktskjema når dere også ber folk ta kontakt gjennom det.

Sånn alt i alt - Få litt mer styr på fontstørrelser over hele nettstedet, og gjerne også litt mer informasjon om hva dette er for et nettsted på fremsiden så tenker jeg selv at dere er ganske langt på vei. :)

- Uansett, veldig godt tiltak. Jeg ønsker dere alt godt videre. Dette syns jeg er bra! :)
 

selbekk

Medlem
hei Atle,

Tusen takk for fyldig feedback! Jeg skal svare litt mer kortfattet tho (sent osv):

Jeg er enig i at overskriftene er litt store, og har endret dem nå. Jeg skal også lage en ny logo / header, med en mer beskrivende tekst, så snart jeg kommer på noe :)

Angående linker osv, så fungerer ikke de enda, da dette bare er et designutkast så langt. Helt ferdig er jeg ikke heller, så kontaktskjemaet er ikke ferdig enda. Galleri er kanskje ikke noe godt ord, jeg får komme på et nytt ord.

Og det alternative stilarket er en utdatert versjon av hoved-stilarket. Dette vil selvfølgelig bli fikset til lanseringsdato, men det vil ikke

Jeg liker ideen med å informere litt mer rundt nettsiden vår på forsiden. Jeg skal se om jeg finner en god løsning på utfordringen.

Hva synes dere om fargekombinasjonene osv? Fungerer det, og da spesielt for temaet?

Kris
 

selbekk

Medlem
Hei alle...

Takk for feedback så langt.. Jeg har videreutviklet designet noe for å gi bedre plass til artikkellesing, samt en rekke mindre detaljendringer. Teksten er mindre, headeren er mindre, artikkel-siden er restrukturert m.m. Noe dere fortsatt har å utsette?

Takker for all tilbakemelding.
 

selbekk

Medlem
tonny, jeg tror du var inne på siden da jeg eksperimenterte litt med bakgrunner. Nå er det kun en fast #eeeeee bakgrunnsfarge, og jeg tror ingen ville kalle den spesielt voldsom :p

Alf - takk :) Alltid hyggelig å høre!
 

selbekk

Medlem
Tonny -

Jeg skal prøve meg frem med noen forskjellige elementer på siden.

Jeg har nå lagt til nye stilark for både økt kontrast (link nederst på siden) og for print. Noen kommentarer til disse?
 
Topp