Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på mediconmedia.no

peterandrej

pensjonert moderator
Du er jo en dyktig kar, ingen tvil om det.

Spørsmål: tar du freelanceoppdrag? i så tilfelle: hva er din timepris?
 
Lekker portfolio. Usikker på om jeg liker at tekst utheves med gul bakgrunn (og hvorfor har du valgt å utheve akkurat «Interactive Designer»?), og jeg synes ingress var litt stor, men jeg kan absolutt ingenting om design, så ikke hør på meg. :)

Er dette ment å være en personlig hjemmeside eller hjemmesiden til en designbedrift? Legger merke til at navnet «Medicon Media» ikke er nevnt noe sted på nettsidene (bortsett fra alttekst, titletag og domenenavn). Til sammenligning er EDB Totalpartner (som såvidt jeg har skjønt har absolutt ingenting med sidene å gjøre) nevnt med full link fem steder. Jeg ville hatt med både bedriftsnavn og organisasjonsnummer i footer om jeg var deg.

Prisantydning kan du også godt nevne på sidene, samt informasjon om hvilke kunnskaper du egentlig legger i «interactive designer». Jeg synes det høres helt supert ut at du lager nettsider som følger standarder, men hva er det egentlig du kan? Lager du nettsider som har en PHP/ASP-løsning det er lett for kunden å oppdatere, eller blir det bare statiske nettsider som man må kontakte deg hver gang man ønsker å endre noe på? Bruker nettsidene dine JS/AJAX? Hvis ikke, har du et fint argument jeg kan servere dersom sjefen min har fått for seg at AJAX er noe vår bedrifts nettsider bare MÅ ha fordi det er det som er moderne nå? Er sidene du lager avhengige av et scriptspråk, og er du da isåfall avhengig av at kunden har en bestemt type server for at du skal kunne jobbe på den? Tester du sidene du lager på ulike nettlesere / skjermoppløsninger / operativsystemer? Mer informasjon, takk!

En siste ting du bør tenke på er å korrekturlese. Du har få feil på sidene, men målet er selvsagt å få null feil. De jeg umiddelbart legger merke til er at du bøyer en del verb i entall selv når substantivet står i flertall («My tasks varies», «like minded people who loves»), og diverse andre småting som at det mangler mellomrom noen steder, er et ekstra mellomrom andre steder, og så videre.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Noe av det arbeidet i din portfolio synes jeg er en del bedre enn din egen nettside - men det er mest fordi jeg ikke synes at gult på hvit er fint (og så skjønner jeg ikke helt hvorden den hvite biten øverst skal være forskjellig for home, work og about - ff her).
Mesteparten av det arbeidet du viser er veldig bra!

sf.html var en side som jeg kjørte gjennom w3c-validator, og den kom ikke gjennom. target-attribute kan jeg forstå (det kan diskuteres om det skal tilføyes med script etter å ha lastet), men en "&" går ikke slik - litt uheldig, men når du lager standards-compliant sites setter du jo noen forventninger...

Når du skriver på engelsk må det helst være feilfri - "My tasks varies from" er det noe feil med feks: tasks vary, a task varies. Og så lurer jeg om det ikke er bedre å skrive en interaction designer (du designer interaction) - i stedenfor interactive designer (du designer på en interaktiv måte)?
Jeg hadde egentlig ikke skrevet så mye på engelsk uten å også tilby samme på norsk (er jo et .no domene).

Men det er soleklart du har talent - lykke til! :)
Du kan gjerne legge ut litt info om pris eller gi oss her en priside ...
 
Sist redigert:

Svendsen

Medlem
Takk for fine tilbakemeldinger!

(og hvorfor har du valgt å utheve akkurat «Interactive Designer»?)
Dette er grunnet at det er dette jeg jobber med, så dermed har jeg uthevet min type "stilling". Jeg føler ingressteksten ligger sånn i noen lunde grei lengde nå, ikke for kort, ikke for lang.

Er dette ment å være en personlig hjemmeside eller hjemmesiden til en designbedrift? ...
Dette er ment som en personlig nettside, ikke nettsiden til en bedrift. Det kommer også godt frem i ingressen at jeg er ansatt hos et annet firma.

Prisantydning:
Dette er noe jeg prøver å unngå på alle sider jeg har kjørt som både freelancer og firma tidligere, da dette varierer veldig mye fra prosjekt til prosjekt.
Da dette er en personlig side så føler jeg det kommer godt nok frem under prosjektene hva jeg gjør av produksjon på de. Dermed lager ikke jeg ekstra mange utfyllende sider med den type informasjon. Det er ment som en enkel presentasjonsside for meg og mine arbeider.

Jeg tar ikke på meg freelanceprosjekt pr. dags dato, men har dere et spennende prosjekt dere har lyst til å få opp, kan det være av interesse å være med på det.

Om dere lurer på noe mer så kan dere heller prøve å ta kontakt med meg pr epost eller på private meldinger. masdal@mediconmedia.no .

Takk for utfyllende tilbakemeldinger:)
 
Sist redigert:
Topp