Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på nettside - Små apper

anderspanders

New Member
Jeg ønsker meg tilbakemelding på nettsiden Små apper.
Den retter seg mot foreldre, og skal være en enkel måte å finne gode og lærerike kvalitetsapper for barn på, til iPad, iPhone og Android-enheter.

App-beskrivelsene er stort sett hentet fra Google Play Store og Apple's App Store. Dersom det ikke finnes beskrivelse på norsk, har jeg oversatt.

Siden er ikke full av innhold enda, men det er en start, og det vil snart være mer på plass.

http://smaapper.no (http://småapper.no)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg kunne tenkt meg en sortering på pris - rett og slett for å finne de beste gratisappene for småtroll. Ellers synes jeg dette så minimalistisk og bra ut :)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Bare hyggelig. Ikke minst i egeninteresse, for så snart du har fått det til, lager jeg en sak til min gjerrige side.
 

anderspanders

New Member
Vel, en løsning for å kun vise gratis-apper er nå på plass, men jeg er ikke sikker på om det føles helt riktig, og det er mulig menypunktet forsvinner i fremtiden til fordel for annen måte å gjøre det på. Vi får se.

@Tonny Kluften Eldre og nyere innlegg er nå borte til fordel for numererte sider, men jeg har valgt å vise 40 apper på hver side. Jeg lurer på om ikke 100 blir for mange. Vi får eventuelt se hvordan det blir i fremtiden, når jeg har nok apper å vise til.
 

Off topic, men sjekket ut siden din og det virker som Gjerrigknarken har oversett et viktig konsept her i livet: Det å investere i gode produkter gir nesten alltid en lavere totalpris på sikt, i tillegg til en mye bedre opplevelse. Og er ofte tidsbesparende. Så feks at du hadde et innslag om billig barberutstyr. Det billigste og beste her er å investere i tradisjonelt barberingsutstyr. Og kjøp noen bra og skarpe kniver og en knivsliper så kan du kutte cherrytomater på vanlig måte resten av livet. Vurderer å lansere konkurrenten Luksusgjerrigknarken.

Beklager at dette ble veldig off topic.
 

beatngu

Member
Jeg synes at siden din er pen og oversiktelig.
Det eneste jeg kommer på er at det er kanskje litt vanskelig for de minste for å finne frem på siden din.
Selv har jeg små barn og den miste kan ikke lese enda så han bruker bilder til å finne det han vil ha.

Det som du kan gjøre er å legge til et icon eller bilde øverst der du har android,iphone.
Kanskje apple logoen og android logoen før teksten?
Med ett icon eller bilde så kan de minste fortsatt finne frem uten å lese.

Du kunne kanskje tilføyet windows apps siden disse kommer til å ta av dette året så det er absolutt vært å ta med fordi nesten alle har en pc og med en gratis update til windows 10 hjelper til å få alle på samme OS.

Noe annet som hadde vært greit å ha på hoved siden er å ha top 10 eller 5 liste med de beste gratis appene fra android,apple og windows.

Eller ukens top 10 apper fra de diverse storene,viss du skulle forandre på listene så er dette en god grunn for folk å komme tilbake på siden din for å få med seg ukens anbefalte apper til barn.

Noe annet du kan gjøre for å holde folk på siden din er å legge til en egen kategori med gratis spill som små barn kan spille på siden din.Du har mangen gratis flash eller html5 games som du kan legge til på siden din.
Barna mine spiller enormt mye på browser spill så viss du vil holde litt trafikk på siden din så er det kanskje et godt alternativ å legge til spill.

Det som du kan gjøre er å legge inn en popup reklame blokk som kommer opp før du kan spille,så du kan tjene litt penger.

Skulle du i fremtiden legge til windows apps for barn så er jeg interessert i å bytte trafikk med deg.
Selv har jeg barne apps i windows store som barn kan se gratis tegnefilmer,filmer,barne musikk,lære å lese,lære å skrive og andre ting.

Jeg trenger noe mer til å legge inn i appet mitt så en top 10 eller top 5 windows barne apps hadde vært greit.
Da kunne jeg laget en egen blokk som linker til siden din med ukens top barne apper i windows store.

Så viss du i fremtiden vil bytte litt trafikk så kan du bare sende meg en PM
 

anderspanders

New Member
Takk for meget utfyllende tilbakemelding. Jeg skal forsøke å svare på det meste her.
Jeg synes at siden din er pen og oversiktelig.
Det eneste jeg kommer på er at det er kanskje litt vanskelig for de minste for å finne frem på siden din.
Selv har jeg små barn og den miste kan ikke lese enda så han bruker bilder til å finne det han vil ha.

Det som du kan gjøre er å legge til et icon eller bilde øverst der du har android,iphone.
Kanskje apple logoen og android logoen før teksten?
Med ett icon eller bilde så kan de minste fortsatt finne frem uten å lese.
Siden er først og fremst ment for foreldre, og ikke barna selv. På senere tidspunkt kan det være aktuelt å gjøre noe lignende det du har foreslått lenger ned i innlegget ditt, men dette får vi ta med tiden. Et apple- og android-ikon i menyen er likevel ikke dumt, og det er absolutt noe jeg vil prøve å få til.

Du kunne kanskje tilføyet windows apps siden disse kommer til å ta av dette året så det er absolutt vært å ta med fordi nesten alle har en pc og med en gratis update til windows 10 hjelper til å få alle på samme OS.

Noe annet som hadde vært greit å ha på hoved siden er å ha top 10 eller 5 liste med de beste gratis appene fra android,apple og windows.

Eller ukens top 10 apper fra de diverse storene,viss du skulle forandre på listene så er dette en god grunn for folk å komme tilbake på siden din for å få med seg ukens anbefalte apper til barn.

Da jeg satte opp denne siden, tenkte jeg mye på hvorvidt jeg skulle inkludere Windows-apper eller ikke. Jeg falt på at jeg ikke har utstyr/kapasitet til å ta det med i denne omgang, men en utvidelse i fremtiden kan i høyeste grad bli aktuelt.

Jeg har plass til noen apper på toppen av siden, med mer fremhevet utseende enn de som ligger der nå. Hvordan jeg skal benytte disse er enda i planleggingsfasen, men jeg tenkte at det etterhvert kan være mulig for utviklere til å promotere appen sin der. En toppliste er selvsagt en annen mulighet, men da må trafikken først opp, slik at jeg har tall på populære apper.

Noe annet du kan gjøre for å holde folk på siden din er å legge til en egen kategori med gratis spill som små barn kan spille på siden din.Du har mangen gratis flash eller html5 games som du kan legge til på siden din.
Barna mine spiller enormt mye på browser spill så viss du vil holde litt trafikk på siden din så er det kanskje et godt alternativ å legge til spill.

Det som du kan gjøre er å legge inn en popup reklame blokk som kommer opp før du kan spille,så du kan tjene litt penger.

Dette er slett ikke en dum idé. Som jeg nevnte lenger opp, er siden først og fremst rettet mot foreldre, men dette er en veldig god idé for fremtidig utvidelse av nettsiden.

Skulle du i fremtiden legge til windows apps for barn så er jeg interessert i å bytte trafikk med deg.
Selv har jeg barne apps i windows store som barn kan se gratis tegnefilmer,filmer,barne musikk,lære å lese,lære å skrive og andre ting.

Jeg trenger noe mer til å legge inn i appet mitt så en top 10 eller top 5 windows barne apps hadde vært greit.
Da kunne jeg laget en egen blokk som linker til siden din med ukens top barne apper i windows store.

Så viss du i fremtiden vil bytte litt trafikk så kan du bare sende meg en PM

Du skal nok høre fra meg hvis/så fort jeg får på plass en Windows apper-seksjon.
 
Hei!
Fin hjemmeside og jeg syntes det er et rigtig godt koncept! Rent visuelt syntes jeg det hele ser godt ud, og det er smart sat op med måden man kan sortere mellem appsene på.
Det eneste jeg lige faldt over er at når man vil tipp en app til jer er kontaktformularen på engelsk - den burde være på norsk som resten af siden.
 
Topp