Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på nettside

ptomter

Medlem
Siden ser grei ut den. Eneste jeg som mannen i gaten reagerer på er fraktprisen. Greit med fastpris hvis man kjøper mange kartonger, men personlig tenker jeg de færreste synes det attraktivt å betale kr. 99 i frakt for en pakke til kr. 58. Kan jo være noen der ute som er "skeptisk" til disse da de ikke er orginale kapsler og har lyst å teste ut før de eventuell gjør en storbestilling. Ment som konstruktiv kritikk :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Sukk, ja jeg vet. Det er mye rimeligere å sende disse fra Kina. Skal jeg sende en pakke til min nabo... vel, sjekk bring.no for prisen. Jeg tror jeg skal legge ut en youtube video - det hjelper nok kanskje.
 

JudeQuinn

Medlem
Kanskje et teit spørsmål, men til dere som driver "nisjebutikker" her inne (à la espressokapsler). Er det dropshipping, eller har dere faktisk et lager av kaffeputer hjemme? Dette er vel ikke stort nok til å drive et firma rundt i seg selv?

Jeg synes siden ser litt plain og "billig" ut. Jeg ville fått den til å se litt mer eksklusiv ut, slik som Nespresso gjør på sine sider.

Jeg er forresten nærmeste nabo til en svær Nespresso-butikk på flere etasjer (ikke i Norge), og eksklusivitet (eller rettere sagt opplevd eksklusivitet) er en rød tråd gjennom hele greia. Alt fra e-poster du får fra club-Nespresso eller hva det nå heter, til måten du blir mottatt i butikken med en egen kundebehandler og smaksprøver osv.

Jeg tror derfor du ville solgt mer, eller kunne tatt en høyere pris uten å miste salg, dersom du la deg på samme nivå som originalen. Folk som kjøper Nespresso-maskiner er ikke nødvendgivs superopphengt i smaken, det er finnes mye bedre kaffe i en ordentlig espressomaskin, men det er litt det samme som når du hører lyden når du smeller igjen døren i en ny Mercedes.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg har alle varer på lager (bl.a. vanndispensere, hagebelysning, kaffe, fluesmekkere), men ikke under sengen. Mange bekker små...
Med espressokapsler.no tenkte jeg: 1. pris, 2. convenience. Med en forbruksvare som kaffe ligger kundeverdien i recurrent sales. Jeg skal prøve meg på mer eksklusivitet ja - det tar nok litt tid.
 

JudeQuinn

Medlem
Ah, kult, har tenkt lenge på å bevege meg ut i netthandel selv. :)

Nå ligger jo prisen din mye lavere enn hva det koster fra Nespresso. Jeg betaler mellom 5--12 € for en pakke à 10 stk. Kjøper man 10 pakker, så tviler jeg på at det er frakt som utgjør om kundene velger deg eller ei. Det er mange elementer du kan legge til for å øke "opplevd kvalitet" på nettsiden din: fargevalg, mer bilder, og kanskje å dele ordreskjemaet i to .. Velge smak/mengde, så et nytt skjema/lightbox hvor du fyller inn info eller oppretter bruker.

Vi har testet med å ha en "Sign up"-knapp som leder til et skjema kontra å ha et faktisk skjema på siden (for å sanke eposter), og vi fikk en MYE høyere % conversions når vi brukte førstenevnte. Det er det samme "alle" kredittkortselskap etc. gjør: først en slider med lånebeløp og løpetid, før man kommer til formalitetene. Å starte med et skjema er et ork, men når man først har begynt på steg 1, såfortsetter man gjerne ...

Nescaffe sin butikk, til sammenligning: http://www.nespresso.com/es/es/Order-Capsules
 
Noen tanker fra meg:
Overskrift: "Nespresso-kompatible kapsler"
Dette høres for meg ut som en billig kopi, prøv å endre den litt.
"Kaffekapsler til alle nespressomaskiner" feks.

Jeg ble litt overasket når jeg scrollet å så at bestillingsskjemaet lå rett under produktene.
Det er forsåvidt ingen problem, det jeg stusset på var teksten.
"Aksept" bør byttes med noe mykere, kanskje "Fullfør bestilling","Fyll ut i dag og få de i posten om 2 dager!".

"Jeg har lest bla bla bla" linkes til kjøpsvilkår o.l
Hvis ikke må kunden selv lete etter disse og det virker som om du bevisst prøver å skjule de.

Når du spør om de ønsker å motta tilbud må du friste de litt mer. Feks "Ikke gå glipp av våre kamanjer og tilbud osv osv"

Hva er bestillingskode? Rabattkode? Ordrenummer?

Bør kanskje bytte ut (Evt) bak de valgfrie feltene og heller forklare at de er valgfrie.

+ Optimalisering, optimalisering, optimalisering.

EDIT: Kanskje vurdere å lage små "medaljer"(badges) som viser brenngrad o.l
http://thumbs.dreamstime.com/z/vector-set-retro-badges-labels-buttons-icons-29682778.jpg
 
Sist redigert:
Topp