Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på nettside

Vegard

New Member
Hallo!

Er ny med HTML og CSS, men tenkte jeg kunne spørre dere her som kan dette bedre enn meg. Hva syns dere om denne siden? Er selv godt fornøyd med hvordan designet og innholdet er, men hva syns dere?

Setter pris på tilbakemeldinger, da dette hjelper meg å lære videre så jeg blir bedre. :)

Trykk her for å komme til nettsiden.
 
Litt usikker på hvor jeg skal legge lista i dette tilfellet, men husk at konstruktiv kritikk er veldig viktig for å kunne utvikle seg.

Du skriver at du er en "Norsk webdesigner fra Stord". I mine yngre dager bygde jeg en hytte i hagen, men jeg tror det ville blitt feil å kalle meg selv snekker av den grunn.
Poenget er at du har veldig mye å lære ut i fra de to hjemmesidene du har vist her på Webforumet. Hvis du virkelig vil satse på en karrière innenfor webdesign, så kan det være lurt å vente med å hyle ut at du er en webdesigner til du har noen litt bedre referanser å vise til. Dette fordi du må bygge et navn for deg selv. Beklager hvis jeg er litt krass, men tror det er viktig at du hører det ganske tidlig.
Isteden for å kaste bort tiden med å lage slike hjemmesider du gjør nå, bør du heller ta boka (eller Google) og lese deg veldig opp på diverse områder.

Kort om hjemmesiden du ønsker tilbakemelding på (og områder du må lese litt mer om):

1. Å lage hjemmesider i 2015 som ikke er responsive har ikke mye for seg. Så det må du lese deg opp om.
2. Du må virkelig lære deg å lage et enkelt kontaktskjema, eller ihvertfall kunne implantere koden til et ferdig kontaktskjema.
3. Hvis du skal vise mange bilder på en hjemmeside, så må bildene optimaliseres. Å laste opp bilder fra et speilreflekskamera i sitt originale format fungerer dårlig :)
4. Skaff deg et skikkelig domene. Koster ikke mange kronene.
5. ???
6. Profitt
 

xdex

Medlem
Syntes du gjør mye bra, du er nybegynner, og veien er lang og lærerik. Dette er absolutt en god start, og du må ikke gi opp, selv om web-teknologi kan bli sett på som ferskvare. Ting er alltid i bevegelse og utvikling, noe går ut på dato, eller at ny teknologi tar markedet med storm.

Du trenger ikke skaffe deg noe "skikkelig domene", jeg startet selv med .tk, home.no og den gjengen, alle har sine områder, så lenge du kan utvikle, og vise frem. Etterhvert kan du begynne å tenke mer avansert, og hvordan alt skal optimaliseres i forhold til søkemotor.

Her er noen tips til hva du kan gjøre videre,
  • Optimalisere bildene til ditt bruk, og gjør dem mindre, du trenger ikke 1000x1000px på bilder, når du ikke viser halvparten engang. Tenk at det fortsatt finnes folk som surfer med "dårlig internett" i form av div telefonløsninger som 3G etc.
  • Les deg opp på HTML5 standarden, unngå bruk av <center> o.l. Du vil forstå hvorfor du vil unngå dette, og hvor lett du kan unngå dette, når du lærer mer om HTML5.
  • Lær deg bruk av H1, H2, p osv, og hvordan du enkelt kan sette opp farger, str etc, uten å måtte gjøre dette for hver spesifikke div.
  • Du setter hele tiden width 100%, noe som ikke er nødvendig, men tanken er god. Lek videre ved å sette 50%/50% for å endre hvordan nettstedet ser ut på mobil. Det er naturlig at nettstedet ditt fungerer på alle mobile-plattformer i 2015.
  • Bruk mer teknologi på nettsiden, CSS3, for å lage runde bilder, knapper, gradient osv.
  • Se på hvordan du kan vise FAV ikon, dette kan by på overraskelser da både apple, windows 8 (med tiles) osv, har sine egne måter og vise alt dette på.

Lykke til videre :)
 

Vegard

New Member
Ja. Domene er nok ikke noe jeg prioriterer med en gang, også det at norske regler sier at det er 18 år på det. Men takk for tilbakemeldinger. :)
 

Stoppet

Banned
Litt usikker på hvor jeg skal legge lista i dette tilfellet

Her ser du svaret fra han som startet tråden: "
Ja. Domene er nok ikke noe jeg prioriterer med en gang, også det at norske regler sier at det er 18 år på det. Men takk for tilbakemeldinger. :)"

Akkurat derfor har jeg tidligere skrevet at man bør være forsiktig i sin kritikk. Her må det være plass til alle. Også helt ferske nybegynnere uten erfaring. Der har jeg selv vært en gang. Mulig at ikke alle har det når man ser på en del tilbakemeldinger på forumet.
 

BlitZz

Member
Isteden for å kaste bort tiden med å lage slike hjemmesider du gjør nå, bør du heller ta boka (eller Google) og lese deg veldig opp på diverse områder.

Vil først si at selve innlegget ditt var bra skrevet, gode poeng! Det eneste jeg vil kommentere på er vel det over ^
Jeg vil si at det å lage nettsider og lære på den måten er den beste måten å lære på. "Code to learn, don't learn to code" ;) Lærer mer ut av det!
 
Topp