Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på ny norsk nettbutikk (Magento) med dameklær - www.ladiesroom.no

enoj

Medlem
Heisann folkens,

Er da interessert i litt feedback på en ny norsk nettbutikk med dameklær. Det er vel ikke perfekte målgruppen her inne, men det er litt diverse ting å se på for de som er interessert i de vanlige webmastertingene som brukervennlighet, seo, og så videre.

Adressen er: LadiesRoom.no - Moteklær for damer

Vet at forsiden er langt fra perfekt (har ny forside på vei, snart oppe), men er interessert i hva dere synes om kategori-sidene (listene over produkter) samt selve produktsiden. Designet prøver å være så rent, enkelt og oversiktlig som mulig og er tilpasset damer i alderen 20-50 år.

Butikken kjører på open source nettbutikkløsningen Magento, og er min første butikk som går live som kjører Magento. Utseendet er tilpasset ganske dramatisk, jeg har fjernet enorme mengder dilldall (ønskeliste, omtaler, og mye mer..), har laget en bildegalleri-zoom-dings til produktsiden og en rekke andre endringer. Magento systemet har vært omfattende å lære seg men oppleves nå som svært kult og latterlig fleksibelt. Jeg har hatt behov for å endre hundrevis av utseende og funksjonalitetsmessige ting, og i de aller fleste har Magento vært svært egnet for mine tilpasninger. Alt i alt svært fornøyd med Magento så langt. Butikken ble forøvrig lagt opp i dag (mandag 15. sept).

Betalingsmessig tilbyr vi kredittkortbetaling via BBS takket være BBS extension'en fra ecommerce-extensions.com. Installasjonen av BBS-betalingsløsningen gikk veldig smertefritt.

Så.. Har dere noen meninger om ting?

NB: De som har IE6 tilgjengelig på sin maskin må mer enn gjerne bare prøve å legge et produkt i handlekorgen. Bare se om det fungerer og produktet kommer i korgen. Jeg har opplevd noen problemer på min IE6 men ingen andre jeg har snakket med har hatt samme problem. Så veldig fint om noen gidder å teste og si ifra her. På forhånd takk :)

Oppdatering!
Noen ting jeg glemte i farten. Magento har hatt en del problemer med at systemet er tregt, det har vært diskutert her før. På LadiesRoom har vi gjort flere tiltak for å bedre dette, og vi er svært fornøyd med hvor fort siden laster nå. Veldig fint om dere som hadde erfaring med Magentos hastighet kunne sjekke LadiesRoom.no - Moteklær for damer og se om den laster fort nok?

En annen ting; Affiliate-system vil bli lansert for denne butikken innen kort tid (et par uker).
 
Sist redigert:

Gaasehud

Medlem
Så rent og pent ut, dette. Kanskje style Kjøp-knappen og kanskje flere knapper? Komplett.no var det vel som fikk flere kunder da de gjorde dette? ;)
 

webpiken

Medlem
Ettersom jeg er midt i målgruppen, tok jeg meg en titt :)

Og jeg synes dere bør jobbe endel mer med språket i produktbeskrivelsene. Slik det står nå ser det litt useriøst ut synes jeg.

Noe orddeling, store bokstaver midt i en setning, bruker svart og sort om hverandre om farge og noen steder er det punktum etter setningen, andre steder ikke.

Savner også informasjon om hvordan plaggene skal vaskes, det er jo sånn vi piker tenker på når vi kjøper klær! :)
 

enoj

Medlem
Heisann webpiken, og tusen takk for din tilbakemelding. Er enig i at teksten ikke er helt "jevne" i og med at noen har punktum, litt stor bokstav rundtomkring og slikt. Skal sørge for at alle produkter som er i butikken ikke skal ha slikt tull i løpet av dagen.

Hvordan plaggene skal vaskes er nok noe vi bør skrive om ja.

Hva synes du ellers? Appellerer siden til salg? Hvis ikke - hva gjør siden useriøs/ikke innbydende?
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Hei

Syntes hastigheten på butikken er meget bra! Kjører du egen server eller leier du plass?

Noen tilbakemeldinger:

Syntes det ble mye svart, spesielt på produktsidene. Nettbutikker burde vell være friske ?
En friskere "Kjøp knapp" ville gjort underverker her.

Da jeg puttet en vare i handlekurven måte jeg "lete" etter hvordan jeg fant handlekurven. Jeg forventer at handlekurven skal være plassert godt synlig på toppen ?

Er unødvendig mye tekst på siden hvor jeg logger inn eller registrerer meg. Alle forstår at en må registrere seg, ingen vil lese den teksten.

Jeg får også to valg:
# Gå til kassen som gjest
# Registrer handlekonto

Teksten på siden burde i så tilfelle vært brukt til å forklare hva en "handlekonto" var. Har aldri hørt begrepet før(dumme brukere liker ikke ting de ikke forstår), bruk ord vi er vant til.

Når jeg registrerte meg som kunde var "Levering til annen adresse" default, burde ikke " Levering til denne adressen" vært default ?

Savnet også muligheten til å legge til en kommentar til min bestilling.
 

enoj

Medlem
Heisann,

Tusen takk for tilbakemelding akvario, mange gode tips der! Vi har fått gjort noen av tingene. Angående design så er vi forsåvidt enig, skal eksperimentere med litt mer farger etterhvert.

Hva konkret tenker du bør forbedres med kjøp-knappen? Større? Annen farge?

Nå er handlekurven flyttet opp på en egen linje, samt at det står om man har noen varer der. Hvis man har en vare dukker det også opp "Gå til kasse" link ved siden av. Er ikke fornøyd med hvordan det ser ut, ser på alternative ikoner som kanskje kan være litt større for å tydeliggjøre handlekurvlinkene bedre. Når man legger en vare i korga får man nå opp link til til korga i den beskjeden hvor det står at varen er lagt til.

Har fjernet litt av den tåpelige teksten i gå-til-kassen-prosessen, og byttet navn fra "Registrer handlekonto" til "Registrer konto til senere bruk". Det er vel ikke akkurat perfekt tekst men det bruker ingen teite ukjente uttrykk som "handlekonto" i det minste.

At "Levering til samme adresse" er default prøver jeg å finne utav i Magento. Det kan selvfølgelig hackes til med f.eks Javascript men vil gjerne gjøre det så riktig som mulig med tanke på at Magento er så latterlig Javascript-bloated allerede (inline javascript OVERALT, gjerne 50-60 linjer, helt forferdelig nasty i mine øyne).

Mulighet til å legge til kommentar i bestilling har jeg ikke tenkt på før du nevnte det, og er muligens ikke så dumt.

Når det gjelder serveren er det en VPS som har rundt 1GB ram (kan være 3-4GB tilgjengelig, avhengig av andre VPSer). Har fikset en del rundt på CSS'en, skrevet mye av det på nytt slik at det er langt færre HTTP requests enn hva det er originalt. MySQL er konfigurert skikkelig og APC er installert. Cache er også selvfølgelig skrudd på, noe som ofte er skrudd av når folk driver og utvikler og tester (og danner sine inntrykk av hastighet). Er rimelig fornøyd med hastigheten, men vet at det er flere ting som kan gjøres.
 

Gaasehud

Medlem
Ser bra ut nå. Nei, det med knappen var bare et eksempel på å freshe opp litt. Bør alltid være litt ekstra moro å KJØPE, ikke sant? Men nå er den ganske fin.

Lykke til med butikken! :)
 
Topp