Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på nytt konsept for bloggere

Putt inn tydelig informasjon om hvorvidt disse prisene er inkl. eller ekskl. mva. Og rydd gjerne plass på forsiden til testimonials. De færreste liker å være prøvekaniner for et helt uutforsket system, men kan jeg lese på forsiden at MyBlogg har levert bloggløsning og design til både Stormberg og Kondomeriet (sånn bortsett fra at du selvsagt bruker reelle kunder og ikke firmanavn jeg plukket helt tilfeldig), øker interessen atskillige hakk med en gang -- det som er godt nok for dem, er godt nok for meg. Og finn gjerne et firma eller to med interesse for å starte en blogg som du kan tilby løsningen gratis til i noen år mot at du får bruke dem som «se hvem jeg har som kunder»-reklame fra dag 1.

Konseptet er knallbra hvis du klarer å overbevise folk om at dette faktisk er verdt prisen. Det er det som blir utfordringen din.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Konseptet er knallbra hvis du klarer å overbevise folk om at dette faktisk er verdt prisen. Det er det som blir utfordringen din.

Det skal jeg nok klare. Jeg har jo daglige henvendelser om slike ting. Og så er det greit å tilby full pakke framfor å be kunden handle webhotell hos one.com liksom. Det er vel eneste forskjellen. Jeg "overtar" one.coms rolle.

Men jeg har jo kunder på dette opplegget allerede - så det er ikke noen clean start altså. Jeg har ca 30 sider hostet allerede, så det finnes masse kundehistorier å ta av.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Bumper denne. MyBlogg som navn ble forkastet for navnet "Bloggshop". Siden skal være enkel og rett-på-sak. Men så er jo hele produktet også bygget på "enklest mulig for deg som blogger".

Vad tycks? Tilbakemeldinger mottas med takk:
Bloggshop.no
 

Gaasehud

Medlem
Sett et punktum bak Rå kraft, så har du enda mer av Apple-stilen, hehe. Er faktisk kult. :)
Ser som vanlig bra ut, enkelt. Og det mener jeg å huske at jeg leste eeen eller annen plass på siden. :rolleyes:

Savner noe litt oppfriskende her. Blir veldig "proft og kult" med de serberne der, men sånn sett var den med han som hopper naken foran bilen mer "sprita".

Er logo midlertidig?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Savner noe litt oppfriskende her. Blir veldig "proft og kult" med de serberne der, men sånn sett var den med han som hopper naken foran bilen mer "sprita".

Serberne? Du mener vel servere? Og nei, det der er ikke primært servere. Det der er 2 stk Mac Pro vet du. (Som jo selvsagt også er helt rå servere..). Jeg har en sånn. Jævla dyr, jævla bra.

Det du SKAL tenke, eller det er iallfall meningen, er at dette skal være traust, trygt og proft. Dette er ingen sexy tjeneste. Dette er en tjeneste som er bygget på kompetanse og erfaring. Derfor må det være litt gørr kjedelig.

Det er også en fordel om du tenker "hosting" også. For det er jo det er. Og hostingfirmaer har vanligvis ganske kjedelige hjemmesider. Så det mønstret må man ikke bryte, for kunden har et sett forventninger til hvordan hostingfirmaer ser ut, ikke sant.

Er logo midlertidig?

Ja, den er midlertidig til jeg får laget en logo. Det der er jo ingen logo, det er en firkant av en tekst som jeg har mekket sammen i photoshop. Nei, når jeg får ånden over meg - eller ser at jeg har råd til det - så skal jeg leie inn en profesjonell logodesigner som skal lage en ordentlig logo. Det vil nok koste opp mot 20.-30.000 kr.
 

Gaasehud

Medlem
Høres bra ut. Og JA, jeg fikk inntrykk av seriøsitet, trygghet og ... ehh ... proffhet. :)

Haha, da har jeg lært at stavekontroll på iPhone ikke alltid er optimalt. Det var servere jeg mente, ja. :p Beklager.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Takk Mattis for tilbakemelding, gir deg ryktepoeng.

Tenker å bytte ut litt i bunnen på footer. "Utvalgte prosjekter" tror jeg at jeg bytter ut med en kundehistorie type "-Jeg bestilte min blogg og er superfornøyd og dette er bare helmaks! Hilsen Kunde Kundesen". Og så tror jeg at jeg bytter ut "fra bloggen" med et eller annet annet.

Hva tror du Mattis? Forslag til noe i steden for "fra bloggen"? Noe du tenker at det burde vært på forsiden?
 

selbekk

Medlem
så aldri den første versjonen av siden din, men den nåværende ser bra ut. Allikevel har jeg noen kritiske kommentarer du kanskje kan ta med deg videre:

- Da jeg så forsiden, og leste den første kolonnet, forstod jeg ikke med en gang hva Bloggshop gjør. Prøv å skriv om dette slik at det kommer frem at dere lager og hoster blogger?

- Siden din har en dum error (<I> istedenfor <i>) i W3 validatoren. Also, jeg synes du godt kan switche om til 1.0 strict istedenfor transitional.

- Navigasjonen din har veldig lite beskrivende title-tags (men den HAR title-tags, og det er bra!). Skriv det om slik at hvis du holder over "om oss", kommer en tekst som "Lær om hvem vi er og vårt samfunnsansvar" eller lignende, osv.

- Selv om jeg forstår hva du prøver å gjøre med serverne, og at du vil ha et traust og proft uttrykk, vil jeg allikevel anbefale deg å gjøre siden litt mer appellerende til privatpersoner, som bloggere ofte er. Målgruppen din er for det meste relativt unge mennesker med en karriere innen blogging allerede, så prøv å tenk på dette når du velger bildemateriale og uttrykk. Selve designet var derimot bra, men jeg tror kanskje det du prøver å gjøre, er med tanke på at du henvender deg til et profesjonelt market, og ikke til unge nettfolk som kundene dine tross alt vil være.

- En liten detalj for mange kanskje, men med tanke på brukere med spesielle behov (f.eks. blinde), er det smart å bruke h-tags på en litt mer konsekvent måte. Istedenfor å bruke <h1> på "Rå kraft" (godt forslag å legge til et punktum bak btw) og <h4> på underoverskriftene, kan du (med litt styling) bruke <h2> tags nederst for å oppnå samme effekt. Bedre semantisk struktur osv.

- Snakker om semantikk, så har du veldig mange div-er i koden din. Finnes det noen måte du kan realisere designet på uten å ha så mange div-blokker?

- Småpirk: Fyll ut meta-tagsene dine, bruk en link-tag til å importere css-stilarket ditt istedenfor @import, legg til en rollover effekt på "les mer" og "bestill"-knappene (og kanskje endre fargen på "bestill" til lys grønn for dramatisk effekt?), og "litt enklere, ganske enkelt" høres ut som verdens drøyeste klisjé.

Sånn, håper du tar kommentarene mine på riktig måte. Du har for all del laget en veldig fin nettside, og det jeg har å utsette noe på, er detaljer. Men ofte løfter slike detaljer helhetsinntrykket veldig.

Lykke til med prosjektet!
 

Gaasehud

Medlem
Flott at du påpeker semantikken, selbekk, men litt OT; hvorfor skulle siden til PA bli noe bedre av at den skal være i strict fremfor transitional? Da bruker han ikke _blank på noe? :p

For å sette ting litt på spissen altså. Men du skal ha cred for god tilbakemld. :)
 

selbekk

Medlem
mattisaas, altså jeg har ingen enormt gode grunner til å skifte fra transitional til strict, men jeg ser på det sånn:

transitional var i utgangspunktet laget for å skape en overgang for nettsider som brukte mye html funksjonalitet. Derfor ble det tillatt masse tags som egentlig ikke var med i XHTML-spesifikasjonen (tror jeg da i alle fall, arrester meg om jeg tar feil), slik at slike sider kunne endre doctype, samtidig som de slapp å restrukturere hele siden.

Med andre ord, så ble ikke transitional laget for nye nettsider, og i alle fall ikke for å bli brukt flere år etter at 1.0 strict ble den doctypen man "burde" bruke. Strengere markup = bedre tilgjengelighet, fremoverkompitabilitet osv osv.

I alle fall slik jeg ser på saken da. :)
 

Gaasehud

Medlem
Der har du et knakende godt poeng, selbekk. Da skal jeg ikke si noe på det, god grunn du har. Selv om jeg ikke kan se bortifra at jeg ser minimale forskjeller, endrer jeg en kildekode jeg har til strict, er det bare "_blank" den maser på.

Men tilbake til topic; er det mulig å dra bestillingsskjemaet litt mer sammen? F.eks. droppe litt padding under labels-ene, så man ikke må scrolle så mye for hele skjemaet. Bare en tanke altså, godt mulig du har bedre grunner til å ha det slik det er nå. :)

Forsiden ser fin ut, kjenner jeg deg rett så kan vel macene og "Rå kraft" byttes ut med andre ting litt i perioder. (à la Apple igjen ;))

Sier bare peis på og lykke til, jeg! :D
 
Topp