Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på "site speed"

pleb

Medlem
Hei,

jeg har laget en nettside om økoliv og bæredyktighet. Bor i et land med rimelig begredelig internett-tilgang, og får derfor ikke testet helt om nettsiden er så kjapp som den burde være. Har prøvd å kjøre et par tester på diverse nettsider à la «test your website speed», og ofte kommer det opp at bildene er et stort problem når man prøver å laste forsiden.

http://sustainabilitymattersdaily.com/

Er det noen som kan gi tilbakemelding på om den laster tregt hos dere og eventuelt tips til hvordan det kan endres?

Tusen takk på forhånd.
 

Bertram

Member
Prøvde den på en iPhone 7pluss nå. Den er ikke superrask, mennheller ikke slik at jeg oppfatter den som så treg at det føles plagsomt. Helt grei liksom.
 

Oscar

Member
Du burde bruke en cache tjeneste ALA bunnycdn (jeg anbefaler den) sammen med f.eks W3 total cache eller noe om det er wordpress.
Prøv også å compresse bildene dine, og ikke bruk større bilder enn du absolutt må
 

pleb

Medlem
Takk for alle som sjekket!

@Oscar, tusen takk for tips. Jeg tror jeg skal begynne med å compresse bildene da jeg ser at flere nettsider oppgir dette som et stort problem. Videre får jeg sett på bunnycdn hvis jeg ikke ser de resultatene jeg håper.
 

ronorio

Active Member
Hvor har du hosting? Lokasjon? Har du tilgang på lokal konfigurasjon av Apache/nginx o.l?

Det er noen bilder fra (4stk) Instagram widgeten som ikke er skalert riktig, samt mangel på optimalisert cache/leverage browser caching for noe av det andre innholdet.

Det er lett å skaffe seg en oversikt om du benytter GTMetrix.com. Kjør en test og les gjennom veiledningen.

Når det gjelder CDN finnes det mange å velge mellom, alle har en ting til felles - de koster penger, og det er en vurdering man må gjøre utifra finansiering og mengde trafikk. Kanskje er et annet webhotell en bedre løsning, vanskelig å si.
 
Topp