Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemeldinger på design: How I took it

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Kunne gjerne tenke meg tilbakemeldinger på designet så langt.

Nettstedet vil være et nettsted om "photography tutorials". Dette vil være hovednøkkelordet for nettstedet også. Så langt er bare forsiden designet, som vil ha følgende formål:

- Få folk til å lese undersider (dooh..)
- Fremvisning av premium articles (I slideren på toppen, disse koster det penger å få tilgang til)
- Få folk til å melde seg på nyhetsbrev
- Abonnere gjennom RSS

Er det noen flere mål jeg bør ha på forsiden?
Er det noen av de eksisterende målene som kommer dårlig frem?

Noen annet å plukke på?

Kan forøvrig nevnes at siden er inspirert og har veldig likt konsept som PSD tuts og Tutorial9, bare at fotografi vil være hovedtema.

Her er designet: http://kunder.dreyermedia.no/HITI/HOME-V01.png
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg synes tittelen er meget bra! og det er nok plass overalt. "Go Premium" faller litt ut pga fargene kanskje.
Jeg er veldig glad i "contact", og ikke "contact us" (selv om "to contact" er et englesk verb (noe det ikke er på norsk - å kontakte?), liker jeg det ikke ettersom resten oftest ikke er en instruks).
Klarer du få headlines-fonten like fint i real life?

Jeg savnet litt mer linse eller fotokamera i logo, den er i 2d nå og en smule vanskelig å gjenkjenne kanskje (?).
 

peterandrej

pensjonert moderator
beste jeg har sett av dine prosjekter, Kenneth! Meget bra, veldig klassisk bloggdesign av "2008" egentlig. Mangler kanskje noen flere referanser, rent grafisk, til bilder og kameraer og sånt, men det er vel ikke avgjørende.

Forøvrig, Pong, engelsk har ikke infinitivsmerket "å" slik som på norsk. Det heter ikke "to contact"...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
beste jeg har sett av dine prosjekter, Kenneth! Meget bra, veldig klassisk bloggdesign av "2008" egentlig. Mangler kanskje noen flere referanser, rent grafisk, til bilder og kameraer og sånt, men det er vel ikke avgjørende.

Takk for det, føler selv det blir et av de beste.
Mener du flere foto-relevante ikoner osv?

Siden vil ikke inneholde noe særlig om kamerautstyr, hvis det var det du mente med referanser? (det kommer isåfall på egen blogg for reviews i fremtiden).



Jeg synes tittelen er meget bra! og det er nok plass overalt. "Go Premium" faller litt ut pga fargene kanskje.

Dette er en smule bevist i første runde egentlig. Jeg innbiler meg at de fleste ikke vil melde seg opp på premiumdelen gjennom forsiden uansett, så vil derfor ikke at den har for mye fokus (det vil bli mer fokus på premium fra undersidene). Dette er forøvrig noe jeg skal teste nøye etter lansering.

Skal innrømme det er mange ting jeg bevisst ikke kommer til å følge fasiten på når det gjelder denne siden, slik at jeg kan teste både A og B selv. Det vil gi god verdi å kunne gå til en kunde å si "Vet vet at det er slik fordi vi selv har testet det", frem for "Vi tror det funker fordi vi har lest det på en blogg et sted".

Jeg savnet litt mer linse eller fotokamera i logo, den er i 2d nå og en smule vanskelig å gjenkjenne kanskje (?).

Jupp, logoen er litt trist enda. Den er forsåvidt bare en "kladd" den som er der nå, men ny og bedre logo vil komme senere - forhåpentligvis.

Jeg føler det er noe som mangler i header-området. Vet ikke helt hva. Vil ikke ha noe stygge annonser der, da jeg vil prøve å holde siden stilren.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Takk for det, føler selv det blir et av de beste.
Mener du flere foto-relevante ikoner osv?

Siden vil ikke inneholde noe særlig om kamerautstyr, hvis det var det du mente med referanser? (det kommer isåfall på egen blogg for reviews i fremtiden).

Jeg mente grafiske referanser. Altså ikoner, etc med tema "kamera, bilder, foto, osv". Kort fortalt at du gjennom grafikken forteller brukeren at "dette er en side som handler om fotografering, bilder, kameraer, osv".
 
Topp