Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilby enkle nettsider. Pris.

tulling99

Medlem
For en stund tilbake var det et borettslag som maset høl i hue på meg for at jeg skulle lage en nettside til dem. (det var gjennom en kamerat som visste at jeg laget nettsider).

Jeg ante ikke hva jeg skulle ta for oppdraget, så jeg tok 5000 eks. mva + 500 per år. Jeg laget den i wordpress, enkle greier. Tok meg en liten kveld å lage, om en ser bort fra tregheten med å registrere domenet.

Easy money.

Er det noe stort marked for å lage enkle nettsider i wordpress for bedrifter for ca. 5000 kr eks mva? Jeg ser at det er stor konkurranse i Google for de som jobber med SEO og nettsider (really?) :p
 

peterandrej

pensjonert moderator
Er det noe stort marked for å lage enkle nettsider i wordpress for bedrifter for ca. 5000 kr eks mva? Jeg ser at det er stor konkurranse i Google for de som jobber med SEO og nettsider (really?) :p

Markedet i form av kunder er jo absolutt tilstede, men det er også ekstremt mange tilbydere innenfor dette segmentet også - så om du skal få noe ut av det må du nesten kuppe store deler av markedet for å få endene til å møtes.

Etter min erfaring er det også sånn at de kundene som betaler minst som oftest også er de som maser mest og som skal ha mest mulig gjort gratis. Men dette er bare min erfaring. Det kan hende andre har bedre erfaringer :)
 

tulling99

Medlem
Markedet i form av kunder er jo absolutt tilstede, men det er også ekstremt mange tilbydere innenfor dette segmentet også - så om du skal få noe ut av det må du nesten kuppe store deler av markedet for å få endene til å møtes.

Etter min erfaring er det også sånn at de kundene som betaler minst som oftest også er de som maser mest og som skal ha mest mulig gjort gratis. Men dette er bare min erfaring. Det kan hende andre har bedre erfaringer :)

Om jeg får inn to nye kunder i mnd så er det jo 10 000 ekstra spenn i mnd. På lite arbeid.

Når det gjelder masete kunder så får man regulere dette på en smart måte i oppdragsbekreftelsen. "Arbeid og kontakt etter ferdigstillelse av nettsted faktureres med kroner 800 per time. Minimum et kvarter per arbeidsøkt. Beløpet tilkommer faktura for etterfølgende år, eller ved opphør av avtelen."
 

xdex

Medlem
Jeg mener at angrerettsloven ikke gjelder, dersom du møter kunden personlig, og dette er vel noe de fleste gjør? Jeg møter i hvert fall alltid kunden først, slik at vi kan diskutere hvordan ting skal være, budsjetter etc.

Dersom man ikke møter personen, men kun tar alt via telefon, mail etc vil angrerettsloven gjelde.

Du kan lese mere om dette på lovdata, /d: LOV-2000-12-21-105 :d/ Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).
 

typisk

Utvikler
Jeg mener at angrerettsloven ikke gjelder, dersom du møter kunden personlig, og dette er vel noe de fleste gjør? Jeg møter i hvert fall alltid kunden først, slik at vi kan diskutere hvordan ting skal være, budsjetter etc.

Dersom man ikke møter personen, men kun tar alt via telefon, mail etc vil angrerettsloven gjelde.

Du kan lese mere om dette på lovdata, /d: LOV-2000-12-21-105 :d/ Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).
Nå tror jeg du prater tullball. Om du har jobbet 5 timer og kunden angrer så får du aldri de timene igjen. Les mer her: https://www.webforumet.no/forum/lover-regler-og-normer/5890-angrerett-til-forbrukere.html
 

Steve Cash

Medlem
Gjelder angrerettsloven kjøp av webdesign?
Angrerettloven gjelder bare ved salg til forbrukere, og det hører vel med til unntakene at privatpersoner bestiller webside fra en webdesigner. Sitat fra lovens § 1, samme lenke som over:
§ 1. Virkeområde

Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted.

Trådstarter spør etter markedet for webside til bedrifter, så svaret må bli at angrefristloven ikke gjelder i slike tilfeller.

I § 6 E defineres forbruker som "fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet". Forumleringen "fysisk person" gjør at jeg antar at loven heller ikke gjelder om en selger til borettslag eller forening.
 
Sist redigert:
Topp