Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tillate å endre egne innlegg eller forby bumping?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Dag Frogner

Supermedlem
Det er noen folk her på forumet som er veldig glade i å bumpe egne tråder. Dette gjelder i hovedsak salgsstråder og det blir gjerne bumpet før det har gått 24t siden tråden ble laget, samt hver dag i to-tre dager til uten at det er noe ny info i tråden.

Jeg syntes det er helt greit å bumpe egne tråder når det f.eks har gått en uke eller to, eller når man har relevant informasjon som skal legges til, men når det bumpes bare for å få tråden opp på "Nye innlegg" uten at det tilføres tråden noe nytt syntes jeg det bare blir unødvendig.

Nå er det jo sånn at man ikke kan endre egne poster etter 15min, så bumping blir da nødvendig om man skal legge til mer info.

Kunne det vært en idè og ente la oss redigere egne poster hele tiden, eller sette en grense på bumping av helt nye tråder, som ikke har annen hensikt enn å få tråden mer synlig?
 

picxx

Well-Known Member
Kan ikke si jeg har lagt merke til det fenomenet du beskrivr her Dag.
Jeg er normalt rimelig kjapp ute til å slenge frem en setning når unødig bruk av forumet skjer (spamming, bumping etc.) og synes både medlemmer og modder/admin har vært flinke når det kommer akkurat til dette problemet du nevner. Har du en del eksempler du kan linke til, for som sagt har jeg ikke lagt merke til dette så mye.

1.12 Bumping
Bumping (dra opp en inaktiv tråd, uten at det er lagt til nye opplysninger) blir sett på som masing. Det tillates kun en bump per tråd, og det må ha gått minst 3 dager uten svar. Opprettelse av ny tråd med samme innhold, regnes som dobbelposting og vil bli slettet.
 

picxx

Well-Known Member
Mulig det bare er meg, men jeg syntes jeg ser Bjørn`s salgstråder poppe opp overalt. :eek:

Noen ganger er en bump helt nødvendig og greit, andre ganger blir det bare mas...

Tok en titt på disse og foruten et par innlegg er det vel ny og relevant info i andre innlegg som blir skrevet.
Domener er vel også litt spesielle med tanke på hvor raskt man ønsker å selge dem.
Det kan nok sikkert til tider føre til at slike tråder oppleves litt forrstyrrende.
Men, nå er det ikke akkurat tusenvis av nye tråder/innlegg her på WF hver eneste dag, så jeg har ikke reagert på Bjærns tråder før du nevnte dem her.
Har derimot sett noen få andre tråder der man bumper kun for å "dette tilbudet gjelder fortsatt" en god del ganger, men all den tid dette ikke er noe problem synes jeg det blir en bagatellmessig problemstilling.

Litt irritabelt kan det være at Tonny velger å ikke aktivere ignoreringsfunksjonen.
Da kunne du f.eks. rett og slett blokkert Bjørn, så hadde du sluppet å sett oppdateringer fra han.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Har lært meg til å ignorere det meste som kommer fra Pip og Bjørn i salgsforumet for domener - noe som igjen betyr at jeg nesten ikke behøver å åpne en eneste tråd der.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Synes egentlig det er verdt å diskutere dette videre. Har selv handlet fra Bjørn og var jo godt fornøyd med den dealen, men det overdrives mer og mer.

Men jeg legger merke til at han i alle fall stadig vekk lager nye tråder med de samme domenene, av en eller annen grunn tror han dette vil bidra til å vekke interesse. Tok eksemplet dataen.no og fikk opp følgende tråder der Bjørn vil selge domenet:

https://www.webforumet.no/forum/dom...web-internettdomener-inkl-webutvikler-no.html
https://www.webforumet.no/forum/domene-handel/15293-domenekupp-m-priser-inkl-dataen-no.html
https://www.webforumet.no/forum/domene-handel/14912-mange-gode-no-vurderes-solgt.html
https://www.webforumet.no/forum/domene-handel/14693-julesalg-no-domener-med-priser-fra-1500-a.html
https://www.webforumet.no/forum/domene-handel/14045-mange-sv-rt-gode-no-domener-vurderes-solgt.html

For meg er dette flooding, spamming eller whatever. Men interessant blir det ikke.
 

picxx

Well-Known Member
Dere burde søke jobb i kripos gutter ;)
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Håper Kripos jobber mer enn jeg gjorde i denne "saken".
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg er helt enig med deg Rune og det er dette jeg også reagerer på. Nettopp fordi det ikke lages hundrevis av nye tråder/poster her hver dag, blir det godt synlig.

For meg virker det som at han er rimelig desperat etter å få solgt, det er ihvertfall det han uttrykker...
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Har lagt inn et par hyggelige tilbud slik at ikke alle trådene på domenehandel eies av Bjørn eller PIP :)
 

picxx

Well-Known Member
Igjen er det vel bare for Tonny å skru på ignoreringsfunksjonen, så slipper du/dere å lese tråder/innlegg fra dem.
 

Bjørn

Domenespekulant
Det beste hadde bare vært å få kverulanten Dag vekk fra dette forumet her, så hadde det blitt mye bedre forum. Han ødelegger stort sett alle forumtråder med usakelig og feilaktige opplysninger uansett. Tydeligvis snurt fordi han ikke har bitt utnevnt til moderator her inne. La heller være å lese tråder da, hvis du synes det er så ille at ting selges her inne. Prøver ikke å bumpe mine tråder, men legger ut ny info hvis jeg kjører tilbud eller har solgt domener. Herlig med janteloven!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp